حقیقی: تاکنون دادستان و مراجع قضایی بنده را احضار و یا بازداشت نکرده‌اند

خبر بازداشت شهردار صومعه‌سرا تکذیب شد+ توضیحات شهردار

شهردار صومعه‌سرا نیز در خصوص انتشار اخباری مبنی بر بازداشت وی توسط مراجع قضایی در فضای مجازی اظهار کرد: تاکنون دادستان و مراجع قضایی شهرستان صومعه‌سرا بنده را به خاطر مسائل خاص احضار و یا بازداشت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس شورای شهر صومعه‌سرا با تکذیب خبر احضار و بازداشت شهردار این شهر اظهار کرد: خبر بازداشت شهردار صومعه‌سرا توسط رسانه‌های معاند نظام و انقلاب منتشر و گسترش‌یافته است.

محمدباقر سرشاد با بیان اینکه نباید به شایعات در فضای مجازی دامن زد، افزود: شهردار در مکان شهرداری مشغول به کار است و هیچ بازداشتی در کار نیست.

مراجع قضایی شهرستان نمی‌تواند شهردار را بازداشت کند

سخنگوی شورای شهر صومعه‌سرا نیز با شایعه خواندن اخبار مبنی بر بازداشت شهردار صومعه‌سرا اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود دادگستری صومعه‌سرا شهردار را احضار و بازداشت کرده غیرواقعی است چون مراجع قضایی شهرستان نمی‌تواند شهردار را بازداشت کند بلکه باید این اقدام از سوی مرکز استان انجام شود.

حسن ارشاد با بیان اینکه طی آخرین تماس بنده با شهردار، مدیر شهر در فرمانداری حضور داشت، افزود: تا ساعت ۱۰ امروز ما با شهردار در یک مکان بودیم و وی برای پیگیری امور با معاون مالی شهرداری به فرمانداری رفته است.

شهردار صومعه‌سرا یکی از پاک دست‌ترین و با درایت‌ترین شهرداران است

خزانه‌دار و عضو شورای شهر صومعه‌سرا نیز در با تکذیب خبر بازداشت شهردار صومعه‌سرا اظهار کرد: شهردار صومعه‌سرا با تمام قوت در خدمت شهروندان صومعه‌سرایی است.

حمید رحیمی با بیان اینکه طی آخرین تماس بنده، شهردار در صومعه‌سرا حضورداشته، افزود: آخرین اقدامی که از شهردار صومعه‌سرا در شهر دنبال شده، سرکشی از اداره نقلیه شهرداری بوده است.

وی با تاکید بر پاک دستی و سلامت کاری شهردار صومعه‌سرا، گفت: شهردار صومعه‌سرا یکی از پاک دست‌ترین و با درایت‌ترین شهرداران است و مطمئناً کاری نمی‌کند که منافع عمومی شهر با مخاطراتی روبرو شود.

پرداخت تشویقی و پاداش به پرسنل شهرداری حق آنان است

شهردار صومعه‌سرا نیز در خصوص انتشار اخباری مبنی بر بازداشت وی توسط مراجع قضایی در فضای مجازی اظهار کرد: تاکنون دادستان و مراجع قضایی شهرستان صومعه‌سرا بنده را به خاطر مسائل خاص احضار و یا بازداشت نکرده‌اند.

ناصر حقیقی با بیان اینکه پرداخت اضافه‌کار و یا پاداش حق کارکنان و پرسنلی هست که به‌صورت ۲۴ ساعته برای شهروندان زحمت می‌کشند، افزود: برخی از پرسنل شهرداری صومعه‌سرا به‌صورت ۲۴ ساعته و جهادی با مجموعه شهرداری به جهت افزایش رفاه شهروندان تلاش می‌کنند و شایسته تقدیر هستند که نمونه آن در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی با بیان اینکه پرداخت اضافه‌کار به تعدادی از کارکنان و مسؤولان واحدهای شهرداری صومعه‌سرا بر اساس تشخیص مدیر اجرایی شهر بوده، تصریح کرد: در ایام تعطیلات علاوه بر جمع‌آوری ۵۰ هزار تن زباله به‌صورت روزانه توسط کارکنان و پرسنل شهرداری صومعه‌سرا به‌صورت روزانه، شبانه و نصف شب در شهر به دلیل کند و کاری‌های اداره برق، آسفالت ریخته شد و به جهت حفظ روحیه جهادی کارکنان لازم است مشوقاتی در نظر گرفته شود که بر همین اساس به ۱۰ مسؤول واحد شهرداری و کارکنان را که رسمی و یا قراردادی بودند جمعه کاری و یا تعطیل کاری پرداخت‌شده است.

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه پرداخت‌هایی به کارکنان زحمتکش شهرداری داشته‌ام و از این اقدام خود دفاع نیز می‌کنم، افزود: این موضوع را برای دادستان، فرماندار و معاون استاندار گیلان نیز شرح داده‌ام و گفته‌ام که این پرداختی من تشویقی بوده تا کارکنان بیشتر تلاش کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه ارشاد، عضو شورای شهر بر اساس وظیفه قانونی خود تشخیص داده که این پرداختی، اضافه و یا صلاح نبوده، بیان کرد: وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری و مجموعه‌های تابعه است و این اقدام ما از سوی آقای ارشاد مطرح شد و در پی آن حدود ۱۰ نفر که مسؤول بودند احضار و پاسخگو شده‌اند که دو پرونده در جریان و مابقی آن‌ها رفع اتهام شده است.

گفتنی است، ناصر حقیقی از ۶ شهریور سال ۹۶ تاکنون شهردار صومعه‌سرا، یکی از شهرهای غربی گیلان است.

Share