امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه

حمایت از مقاومت باعث گسترش انقلاب در دیگر کشورها می‌شود

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به نقش راهبردی ایران در محور مقاومت گفت: در روزهای اخیر سران حماس و انصار الله یمن با یکدیگر و مقام معظم رهبری دیدار کرده و بعدازاین گروه‌ها مقتدی صدر به دیدار ایشان می‌روند و این نشان‌دهنده نقش ایران در حوزه مقاومت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آستانه اشرفیه با اشاره به حضور مقتدی صدر در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در طول عمر سیاسی ایشان شاهد موضع‌گیری‌های مناسب در بزنگاه‌های حساس  بودیم لذا امیدوارم دیدار ایشان با مقام معظم رهبری موجب تحول بیشتر جبهه مقاومت شود.

وی ایران را محور مقاومت در خاورمیانه دانست و گفت: در روزهای اخیر سران حماس و انصار الله یمن با یکدیگر و مقام معظم رهبری دیدار کرده و بعدازاین گروه‌ها مقتدی صدر به دیدار ایشان می‌روند و این نشان‌دهنده نقش ایران در حوزه مقاومت است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه غربی‌ها به دنبال مذاکره با ایران هستند، تصریح کرد: استکبار در هر دوره و به بهانه مسئله موشکی و دخالت ایران در منطقه به دنبال فشار بر ایران و کشاندن این کشور به پای میز مذاکره بوده و سعی دارد منافع خود را در ایران باز پس‌گیری کند ولی ملت ایران با بصیرت خود اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

طیبی با گله‌مندی از موضع‌گیری در قبال محور مقاومت بیان کرد: برخی نخبگان در داخل کشور می‌گویند وقتی ایران دارای این‌همه مشکل اقتصادی است چرا باید به حزب‌الله، حماس و دیگر به ما کمک شود باید ابتدا مشخص شود کمک مالی بوده است یا خیر زیرا مقاومت باعث گسترش انقلاب در دیگر کشورها می‌شود.

وی با اشاره به دلایل هزینه زیاد آمریکا در کشور عراق خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات اخیر از هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا در کشور عراق پرده برداشت تا بتواند از این طریق ایران را تحت‌فشار قرار داده و آن را شکست دهد ولی ایران با کمک محور مقاومت کاری کرد که آمریکا عراق را دودستی تحویل ایران دهد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین منکر در یک جامعه را حکومت طاغوت در آن جامعه دانست و افزود: باید برای رسیدن به سعادت به استقرار حکومت دینی در یک جامعه به امربه‌معروف توجه شود زیرا در این صورت حکومت دینی سرکار آمده و‌ در انقلاب اسلامی به این نکته توجه شده است.

طیبی با تأکید بر عدم ایجاد تفرقه در بین ملت‌های مسلمان گفت: مهم‌ترین هدف پیامبر ایجاد وحدت در بین فرقه و ملت‌های مختلف اسلامی است ولی بعضی از کشورها به‌مانند آل سعود در بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کرده و با امربه‌معروف باید جلو این کار گرفته شود.

Share