استاندار در بازدید سرزده از اداره کل ثبت‌احوال گیلان؛

حفظ کرامت مراجعان سرلوحه امور کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد

استاندار گیلان با تأکید بر پیگیری مسائل مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی تا حصول نتیجه و ارائه پاسخ مطلوب به آنان گفت: حفظ کرامت مراجعان سرلوحه امور کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد و کاری کنیم تا دعای خیر مردم همراه ما باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع صبح امروز در بازدید سرزده از بخش‌های مختلف اداره کل ثبت‌احوال استان گیلان در گفتگو با برخی از کارکنان و مراجعه‌کنندگان با بیان اینکه در ارزیابی ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید مجموعه شهرستان‌ها و مناطق را بررسی کنیم، افزود: مهمترین اقدام در سرکشی از دستگاه‌ها پیگیری نحوه ارائه پاسخ مطلوب به مراجعان است و حل مشکلات آنان باید اولویت اصلی مدیران و کارکنان باشد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان ادارات تکریم ارباب رجوع را سرلوحه امور خود قرار دهند ، اظهار داشت: پیگیری امور مراجعان تا حصول نتیجه استمرار پیدا کند تا موجبات جلب رضایت مردم فراهم شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش‌آفرینی موثر ثبت احوال در فرآیند برگزاری انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شود با تسریع در انجام امور مربوط به اسناد هویتی، مسیر را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تسهیل کنیم.

در این بازدید مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های در دست اقدام، گفت: در استان گیلان ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند که تاکنون ۹۰ درصد از این افراد موفق به دریافت شده‌اند.

قاسم روحانی فر افزود: ۵۰ درصد از جمعیت استان گیلان دارای شناسنامه جدید هستند که باتوجه به عدم وجود فراخوان برای دریافت شناسنامه جدید، صرفاً افرادی که شناسنامه‌های آنان ناخوانا، مفقوده یا نیازمند تعویض است می‌توانند به ادارات ثبت‌احوال مراجعه و شناسنامه جدید دریافت کنند.

Share