یکصد و سومین مرحله واریز یارانه نقدی حاشیه‌ساز شد؛

حذف ناگهانی یارانه کارمندان و بازنشستگان | ایجاد فشار روانی بر مردم با دستپخت جدید مسئولین!

کارمندان و بازنشستگان زیادی به عنوان اقشار پردرآمد تشخص داده شدند و یارانه آنها حذف شده است به طوری که امروز فرمانداری‌ها و بانک‌های کشور با ازدحام جمعیت مواجه شدند و مردم زیادی از حذف یارانه خود ناراضی بودند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و سومین مرحله واریز یارانه نقدی خانوار روز سه شنبه(۲۶ شهریور ماه) در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که جمعی زیادی از مردم یارانه شهریور ماه را دریافت نکردند.

کارمندان و بازنشستگان زیادی به عنوان اقشار پردرآمد تشخیص داده شدند و یارانه آنها حذف شده است به طوری که امروز فرمانداری‌ها و بانک‌های کشور با ازدحام جمعیت مواجه شدند و مردم زیادی از حذف یارانه خود ناراضی بودند.

در ادامه این مشکلات، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در مصاحبه‌ای از حذف یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد در دوره شهریور خبر داد.

وی همچنین افزود: شیوه اجرایی برای حذف یارانه نقدی خانواده‌های پردرآمد مبتنی بر اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف است یعنی افراد برای خرید و یا فروش خودرو به جا‌های مختلف مراجعه کردند، تملک یک خانه به نام آنهاست، شغل و درآمدی دارند و یا جایی اظهارنامه مالیاتی از آن‌ها ثبت شده است در کل در هر جا اطلاعات افراد متصل به کد ملی آن‌ها جمع آوری و براساس آن وضع مالی افراد سنجیده شده و افرادی که توان مالی بالایی داشتند و جزو سه دهک بالا بودند شناسایی شدند.

حسین میرزایی گفت: از روز شنبه برای سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه نقدی آن‌ها در این مرحله قطع شده پیامکی با عنوان “خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است” ارسال می‌شود که به جای سرشماره، عبارت “یارانه” در آن قید شده است.

وی ادامه داد: سرپرستان خانوار در صورت داشتن اعتراض می‌توانند پس از دریافت این پیامک به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و پیامک را ارائه کنند، البته در مراجعه حضوری باید یکی از کارت‌های شناسایی معتبر مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و یا گواهینامه برای احراز هویت همراه داشته باشند.

اینکه دولت چگونه یارانه افرادی که حقوق زیر سه میلیون تومان دریافت می‌کنند را قطع کرده‌ است جای سوال دارد و باید به این پرسش، پاسخ داد که در زمانی که مردم مشکلات فراوانی دارند، آیا قطع کردن ناگهانی یارانه فشار روانی بر جامعه ایجاد نخواهد کرد!؟ و بهتر نبود پیش از قطع یارانه ابتدا پیامکی جهت اطلاع مردم برای آنها ارسال می‌شد تا مردم جهت رسیدگی به امور خود به مراجع ذی‌صلاح مراجعه می‌کردند و مشکلات خود را حل می‌کردند؟

البته با پیگیری‌های خبرنگار دیارمیرزا مشخص شد که علاوه بر کارمندان و بازنشستگان که حجم بسیاری از قطع شدندگان یارانه را دربرمی‌گیرند، افرادی هستند که حتی شغلی ندارند اما یارانه آنها قطع شده است و قطعا حذف یارانه‌ها، تأثیر زیادی بر زندگی آنها خواهد داشت البته درک این موارد برای کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند کمی سخت به نظر می‌رسد!

Share