علوی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

جوسازی‌های آقای حاجی‌پور کمی غیرعادی است|حرفهای شهردار رشت کاملا غیرکارشناسانه بود

علوی با بیان اینکه بنده از نحوی مدیریت شورا بسیار متعجب هستم، گفت: منظور آقای حاجی پور از اینکه که می‌گوید پروژه پارک آبی معطل شده چیست؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیرحسین علوی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا در مورد اظهارات اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت مبنی بر اینکه «باید بروم از اعضای شورا خواهش و التماس کنم و امتیاز بدهم تا در جلسه حضور داشته باشند»، گفت: بنده به ایشان پیامک دادم که به چه کسی امتیاز داده است؟ و با چه کسی مذاکره کرده است؟ آقای حاجی پور رییس شورا است و به راحتی می توانند طرح و یا لایحه را به کمیسیون‌ها حتی به صورت غیر رسمی ارسال کند تا بررسی شود.

علوی با اشاره به اینکه در شورای سرمایه گذاری پروژه پارک آبی مطرح شده بود، گفت: بنده چون عضو شورای سرمایه گذاری بودم، خواستم تا برای بررسی بیشتر این پروژه به شورا ارسال گردد. اگر می دانستم شورا می‌خواهد بدون کارشناسی و فوری به صورت دو فوریت آن‌را انجام دهد در همان شورای سرمایه گذاری چکش کاری اش می کردیم.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات این پروژه تکمیل نیست، افزود: امروز بنده درخواستم کردم که اطلاعات را به دفترم ارسال کنند.

علوی یادآور شد: منظور آقای حاجی پور از اینکه که می‌گوید این پروژه معطل شده چیست؟ دست ایشان به عنوان رییس بسته نیست که این طور جوسازی می کنند. این جوسازی‌ها به نظر بنده کمی غیر عادی است.

وی با بیان اینکه لایحه مربوط به پارک آبی به اعضای شورا جهت مطالعه داده نشده است، گفت: رییس شورا باید نسخه‌ای از آن را به تک تک اعضا می داد تا مطالعه کنند اما ایشان تنها چیزی که از این پروژه می گوید سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی آن است.

علوی با بیان اینکه پروژه پارک آبی موضوع ساده ای نیست، گفت: حرفهای شهردار رشت در صحن شورا کاملا غیرکارشناسانه بود و فضا بیشتر شبیه فضای احساسی و جوسازی است نه فضای انجام کار!

این عضو شورا به دیارمیرزا گفت: امروز به شورای سرمایه گذاری رفتم و در آنجا گفتند که برای پروژه پارک آبی فراخوان عمومی می خواهیم بفرستیم. پرسیدم مگر سرمایه گذار ندارد؟ پاسخ دادند فردی برای مذاکره آمده است. بنده از انها خواستم تا مشخصات سرمایه گذار را برای اعضای شورا ارسال کنند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل مردم پاسخگو هستیم، گفت: قطعا مردم از ما خواهند پرسید که پروژه ای با چنین حجم سرمایه گذاری چگونه بدون بررسی و کارشناسی لازم در مدت ۵ دقیقه مورد تصویب شورا قرار گرفته است؟!

علوی با بیان اینکه بنده از نحوه مدیریت شورا بسیار متعجب هستم، گفت: از ۱۱ عضو شورا سوال شود آیا لایحه این پروژه که حجم سرمایه آن ۱۲۰۰ میلیارد تومان است را مطالعه کردند؟ به نظر بنده فقط اقای حاجی پور و شهردار با سرمایه گذار مذاکره کردند.

وی با بیان اینکه در مورد این پروژه به نحوی صحبت می شود که انگار در مورد خرید یک خانه حرف می زنند، تصریح کرد: این پروژه باید کارشناسی شود و این امر کمترین و جزو اولین های بررسی یک پروژه است که متاسفانه انجام نشده است.

علوی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه دوستان می خواهند فضا را به صورت پوپولیستی و خالی بندی اداره کنند، تصریح کرد: من دیروز زمان خروج از آقای حاجی پور اجازه گرفته بودم و آقای ذاکری هم قبل از من رفته بود. حتی خانم شیرزاد و آقای رسولی در زمان حضور شهردار در صحن حضور داشتند این حرف که آبستراکسیون شده و ۴ عضو به یکباره از شورا خارج شدند، درست نیست.

Share