در پی باختهای مصلحتی برای عدم رویارویی مقابل اسرائیل

جودوی ایران تعلیق شد

فدراسیون جهانی جودو فدراسیون کشورمان را تعلیق کرد. این حکم علیه جودو ایران از روز ۱۸ سپتامبر (امروز) اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فدراسیون جهانی جودو رسما اعلام کرد که فدراسیون جودو ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد بعد از اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ توکیو رخ داد که طی آن سعید ملایی بنا به ادعای فدراسیون جهانی از طرف مقامات ایرانی مجبور به کناره‌گیری از رقابت خود شد، اقدام به تعلیق جودوی ایران از حضور در کلیه رقابت‌های بین‌المللی کرد.

در بیانیه فدراسیون جهانی جودو آمده است: این رفتارها در تضاد کامل با مفاد نامه‌ای است که به تاریخ ۸ می ۲۰۱۹ به فدراسیون جهانی جودو ارسال شد که امضای سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودوی ایران در پای آن قرار داشت. در آن نامه اینطور ذکر شده بود که ما تمایل داریم که این را تایید کنیم که کمیته المپیک ایران کاملا به منشور المپیک و اصول آن پایبند است و فدراسیون ایران کاملا آن را رعایت می‌کند. ایران علاوه بر این، نقض آشکار و جدی اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را انجام داده و اهداف و اساس فعالیت فدراسیون جهانی را رعایت نکرده است. بدون هیچ پیش داوری و یا اتهام احتمالی، این رفتارها موارد زیر را نقض کرده است: «اساسنامه فدراسیون جهانی جودو» و  «احترام به اصول جهانی و هرگونه بی‌طرفی سیاسی»

کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی جودو اعلام کرده است که این حکم علیه جودو ایران از روز ۱۸ سپتامبر (امروز) اجرایی خواهد شد.

Share