استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور:

جوانان را از پشت میزنشینی و کارمندی به سمت کارآفرینی و کسب مهارت هدایت کنیم

استاندار گیلان مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته را تلاش و اهتمام به زمینه سازی برای سلامت جامعه دانست و افزود: یکی از راه های حصول این مهم، فراهم سازی بستر کار در جامعه است؛ چراکه نبود اشتغال، یکی از علت های اصلی بروز مشکلات اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری در آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید خدادادی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته را تلاش و اهتمام به زمینه سازی برای سلامت جامعه دانست و افزود: یکی از راه های حصول این مهم، فراهم سازی بستر کار در جامعه است؛ چراکه نبود اشتغال، یکی از علت های اصلی بروز مشکلات اجتماعی است و بر همین اساس هم دولت تدبیر و امید، ایجاد شغل را یک وظیفه ملی می داند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز تجربیات موفق جهانی نشان داده لازمه اشتغال، مهارت آموزی و کارآفرینی است که باید پیوندی بین این دو مقوله ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است، گفت: بر این اساس؛ تعمیم آموزش مهارت به بخش های وسیع تر جامعه، ضرورت امروز و فردای کشورمان محسوب می شود.

وی شغل را از اساسی ترین دغدغه ها در کشور و استان گیلان عنوان و تصریح کرد: باید نگاه های سنتی به موضوع اشتغال را در جوانان و نسل جدید تغییر داده و اندیشه آنان از پشت میزنشینی و کارمندی را به سمت کارآفرینی و کسب مهارت هدایت کنیم.

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: التفات به موضوع آموزش آن هنگام اهمیت فزون تری می یابد که توجه داشته باشیم دکتر روحانی رئیس جمهوری در نوزدهمین پرسش مهر که در آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مطرح کرد؛ با محوریت مهارت‌آموزی بود.

دکتر زارع افزود: راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای در گیلان با حضور مقام عالی وزارت علوم، بسترساز تحقق برنامه ریزی برای این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای پیشرو در تحول ساز و کار آموزش های مهارتی نشان می دهد دولت به عنوان توسعه و تنظیم‌گر این آموزش ها و بخش خصوصی نیز به عنوان مجری آموزش، مطرح بوده اند که با توجه به نیازهای متغیر کار، آموزش های لازم را ارائه می دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای مقوله ای مهم در توسعه اشتغال، ارتقاء بهره وری و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور است و باید آموزش های نظری و عملی و روزآمدی و سازگاری آموزش ها با محیط های واقعی کار تلفیق شوند.

Share