با استفاده از اپلیکیشن گوگل لنز؛

جستجو با اسکرین‌شات به زودی در گوگل

غول فناوری آمریکایی در صدد است تا با افزودن قابلیتی جدید به موتور جستجوی خود و اپلیکیشن گوگل لنز(Google Lens) یافتن مطلب و تصویری خاص را برای کاربران بسیار ساده و تخصصی‌تر از قبل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گوگل به زودی به کاربران برنامه Lens اجازه می‌دهد با استفاده از نماگرفت (screenshot) به جستجوی مطلب یا تصویر مورد نظر خود در اینترنت بپردازند.

غول فناوری آمریکایی در صدد است تا با افزودن قابلیتی جدید به موتور جستجوی خود و اپلیکیشن گوگل لنز(Google Lens) یافتن مطلب و تصویری خاص را برای کاربران بسیار ساده و تخصصی‌تر از قبل کند. در واقع گوگل به دنبال آن است که به کاربران اجازه دهد با استفاده از نماگرفت (screenshot) به جستجو در نرم‌افزار لنز بپردازند.

اگرچه از مدت‌ها پیش گوگل قابلیت جستجوی تصویری را به موتور جستجوی خود اضافه کرده بود و به کاربران امکان می‌داد تا با آپلود تصویر و حتی با نگاه داشتن دوربین گوشی روی شی یا واژه‌ای خاص اطلاعاتی را راجب آن به دست آورند اما ویژگی جستجو از طریق نماگرفت، تاکنون در هیچ‌ کدام از سرویس‌های گوگل وجود نداشته است.

امکان جستجوی دقیق‌تر با اسکیرین‌شات در Google Lens

کاربران سیستم عامل اندروید تا کنون قادر بودند پس از گرفتن عکس از تصویر نمایشگر گوشی هوشمند خود آن را ویرایش و یا با دیگران به اشتراک بگذارند ولی از این پس علاوه بر موارد مذکوز می‌توانند از طریق برنامه Google Lens به جستجوی گسترده در مورد آن تصویر در دنیای اینترنت بپردازند.

نکته قابل توجه در ویژگی جدید سرویس گوگل لنز نقش گسترده هوش مصنوعی در جستجوی تصویری است. فناوری هوش مصنوعی امکانات بسیار بیشتری را در اختیار کاربر و برنامه قرار داده است و علاوه بر جستجویی دقیق‌تر، گستره عملکردی نرم‌افزار مورد استفاده را نیز به تا اندازه چشمگیری گسترش می‌دهد.

هوش مصنوعی ابزارهای ویرایش نماگرفت را نیز توسعه و ارتقاء داده است. تغییر بیشتر و جزئی‌تر در حاشیه عکس و بهبود کیفیت تصویر از موارد جدیدی است که با کمک هوش مصنوعی در گوگل لنز به وجود آمده است.

Share