حشمتی: محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است

جزئیات بازداشت دوباره محمدعلی نجفی

رئیس کل دادگستری استان تهران از بازگشت مجدد محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به زندان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدعلی نجفی که دو روز قبل توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود صبح امروز در حالی که به دادگاه احضار شده بود بازداشت و بار دیگر به اوین منتقل شد.

 پس از بخشیده شدن نجفی از سوی اولیای دم همسر دومش، میترا استاد، او روز چهارشنبه توانست با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت از زندان آزاد شود و فکرش را هم نمی کرد که بعد از دو روز دوباره بازداشت و روانه زندان اوین شود.

 یکی از نزدیکان نجفی در این باره به همشهری گفت: حدود ساعت ۱۱ شب پنجشنبه با وکیل آقای نجفی تماس گرفته و از ایشان خواسته شد که امروز (جمعه) همراه آقای نجفی به دادگاه برود. یکی دو ساعت بعد هم ما و آقای نجفی از این تماس با خبر شدیم.

وی ادامه داد: صبح امروز جمعه به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران رفتیم. آقای نجفی وارد و از ورود ما ممانعت شد و بعد از یک ساعت یعنی حدود ساعت ۱۱ اعلام شد که ایشان دوباره بازداشت شده است.

نجفی دوباره به زندان برگشت

محمدجواد حشمتی با اعلام این خبر به تسنیم اظهار کرد: برابر ضوابط و مقررات قانونی هرچند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود، ولی در مورد جنبه عمومی جرم قتل، توسط دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: ضمن اینکه محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌شود.

نجفی روز چهارشنبه با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود.

در ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود در‌صورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال‌ محکوم می‌‌کند.»

وکیل نجفی نیز پیشتر از اعتراضش به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در خصوص قتل عمد خبر داده و گفته بود معتقدیم آنچه رخ داده قتل شبه عمد است.

Share