با پیروزی ۳ بر صفر مقابل استرالیا؛

تیم ملی والیبال ایران برای سومین‌بار قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، از ساعت ۱۸ امروز (شنبه) ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در بازی فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، مقابل استرالیا به میدان رفت و با امتیازهای ۲۵-۱۴، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۲۱ در سه ست پیاپی پیروز شد.

ایران نیز با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۵ – ۱۴ ایران

در حالی که امتیاز نخست بازی را استرالیا کسب کرد، با درخشش موسوی ستاره ایران در دفاع روی تور، حمله استرالیا دفاع شد تا بازی ۴ – ۲ به سود ایران شود. با عملکرد خوب غفور در سرویس و حمله، ایران ۶ – ۲ پیشی گرفت تا لبدف تقاضای وقت استراحت کند. برتری ایران در همه فاکتورها ادامه داشت تا ۸ – ۳ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. در روز خوب مدافعان ایران علی اصغر مجرد آبشار توماس را دفاع کرد تا نتیجه ۱۱ – ۵ به سود ایران شود. در حالی که با سرویسهای خوب بازیکنان ایران دریافت‌ها و حملات استرالیا از کار افتاد بود، شاگردان کولاکوویچ توانستند ۱۶ – ۹ وقت استراحت فنی دوم را کسب کنند.

با ورود تیم ها به زمین روند خوب ایران در سرویس با درخشش موسوی ادامه داشت تا اختلاف دو تیم در امتیاز ۲۱ – ۱۱ به ۹ پوئن به سود ایران افزایش یابد. در میان تشویق بی امان هواداران برتری ایران در این ست ادامه داشت تا با سرویس پر قدرت غفور ۲۵ – ۱۴ ست نخست بازی را قاطعانه پیروز شود.

*ست دوم: ۲۵ – ۱۷ ایران

برتری ایران در ست دوم نیز ادامه داشت تا با آبشار میلاد عبادی ۳ – ۲ از استرالیا پیش بیافتد. با سرویس پرشی موجی موسوی، توماس در دریافت توپ اشتباه کرد تا ایران ۶ – ۴ پیشی بگیرد. عملکرد فوق العاده موسوی در زدن سرویس‌های پرشی موجی همچنان ادامه یافت تا پس از دو بازگشت متوالی توپ به زمین ایران، شاگردان کولاکوویچ ۸ – ۴ وقت استراحت فنی اول را کسب کنند. روی حملات پر سرعت ایران دفاع استرالیا بارها جا ماند تا اختلاف دو تیم به ۵ پوئن افزایش یابد. در حالی که استرالیا با دو آبشار ویلیام اختلاف را به ۲ امتیاز کاهش داد، اما با سرویس های خوب غفور ایران توانست ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کند.

پس از یک رالی ۱۷ ثانیه ای، محمد موسوی حرکت دوبل وسط ادگار را تک دفاع کرد تا مانع از کاهش اختلاف شده و نتیجه همچنان ۱۹  – ۱۳ به سود ایران باشد. روی یک حرکت دوبل وسط عبادی پور ایران را در امتیاز ۲۱ – ۱۴ با ۷ پوئن اختلاف پیش انداخت. لبدف در حالی برای استرالیا تقاضای وقت استراحت کرد که ایران ۲۳  – ۲۵ پیش بود. در این ست نیز استرالیا مقابل مدافعان ایران حرفی برای گفتن نداشت تا سروقامتان ۲۵ – ۱۷ پیروز ست دوم بازی شوند.

*ست سوم: ۲۵ – ۲۱ ایران

با شروع بازی باز هم حرکات سرعتی ایران دفاع استرالیا را جا گذاشت تا بازی ۲ – ۱ به سود شاگردان کولاکوویچ شود. نهایتا استرالیا با سرویس ۴ – ۳ از ایران پیش افتاد اما غفور با آبشار پر قدرت خود بازی را به تساوی کشید. ایران در ادامه توانست ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. دو تیم تا امتیاز ۱۲ به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه ایران با آبشار غفور ۱۳ – ۱۲ پیش افتاد. بازی نزدیک دو تیم ادامه داشت تا اینکه استرالیا با سرویس های ویلیام دریافت های ایران را دچار مشکل کرده و ۱۵ – ۱۳ پیشی گرفت. اما باز هم این ایران بود که با آبشار غفور و سرویس‌های قائمی ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

با درخشش عبادی‌پور در زدن آبشار، نهایتا ایران برای نخستین بار در این ست با دو پوئن اختلاف و ۱۹ – ۱۷ پیش افتاد. روی خلاقیت فردی معروف ایران ۲۲ – ۱۹ پیشی گرفت تا لبدف تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت ایران توانست ۲۵ – ۲۱ پیروز ست سوم بازی شده و در مجموع به برتری سه بر صفر برسد.

ایران پیش از این در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود و به این ترتیب سومین قهرمانی خود در قاره کهن را کسب کرد.

Share