مجری طرح ضدشمالی دولت روحانی خبر داد؛

تکمیل مطالعات فاز اول انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران!

مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی درباره آخرین تحولات این پروژه، گفت: مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد کهریزی روز شنبه در ششمین نشست ستاد راهبردی آب استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: اخذ مجوزهای قانونی برای انتقال آب خزر در حال پیگیری است.

مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی تصریح کرد: مرحله بعد برای اجرای طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران است.

تهیه پیش نویس نامه به معاون اول رئیس جمهوری، پیگیری و درخواست از مجری طرح برای ارسال گزارش، ارسال نامه حفاظت محیط زیست درباره پاسخ کارگروه‌های ارزیابی زیست‌محیطی از جمله اقدامات انجام شده در راستای مصوبه‌های تصویب شده در نشست قبلی ستاد راهبردی آب استان سمنان بود و در این نشست درباره مسائل مختلفی مانند پیگیری مصوبه‌های نشست قبلی و گزارش معماری تامین منابع مالی طرح شیرین‌سازی آب خزر توسط مجری طرح در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است یکی از موضوعاتی که همواره پیرامون انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران مطرح می‌شود مقوله حفظ محیط زیست، قطع درختان مسیر انتقال و همچنین تعیین تکلیف نمک‌های استحصال شده از تصفیه آب دریای خزر است.

درحالی دولت حسن روحانی بر روی طرح انتقال آب خزر به سمنان تاکید دارد که این طرح بارها با مخالفت صریح نمایندگان استانهای شمالی و فعالان محیط زیست رو  به رو شده است.

پیشتر بیش از یکصد نفر از فعالان محیط زیست در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور خواستند که به دلیل بی‌تفاوتی نسبت به مسائل محیط زیست عنوان «محیط زیستی ترین دولت» را از کابینه پس بگیرد.

Share