در حاشیه جلسه هیئت دولت:

توضیحات ربیعی درباره قطع یارانه‌ها | یارانه طبقات متوسط و پایین جامعه قطع نمی‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست، گفت: زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین تصمیمات برای قطع یارانه دهک‌های بالای جامعه اظهار داشت: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود.

وی گفت: برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌هایی همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

ربیعی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

وی با اشاره به اینکه حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی  می‌شود، گفت: تاکید می‌کنم طبقات متوسط مطمئن باشند ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد. پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است. ما با آرامی در این زمینه حرکت کردیم.

Share