پیام‌های تبریک استاندار آستراخان و سرکنسول‌های روسیه و ترکیه به استاندار گیلان؛

توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با گیلان گام موثری در مسیر تحکیم ارتباطات دوجانبه است

سرپرست استانداری آستراخان، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت و سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در پیام‌های تبریک انتصاب به استاندار، توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با گیلان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست استانداری آستراخان، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت و سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در پیام‌های تبریک انتصاب به استاندار، توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با گیلان را خواستار شدند.

 سرپرست استانداری آستراخان در پیام خود خطاب به دکتر زارع ضمن ابلاغ صمیمانه‌ترین تبریکات نوشته است: استان آستراخان و استان گیلان اولین مناطق فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بودند که با یکدیگر روابط دوجانبه برقرار کردند؛ طی ۲۵ سال همکاری، تجربیات گرانبها و رویه‌های مشخصی حاصل شده و مهم آن که تمایل زیاد به توسعه همکاری‌های متقابل همچنان پابرجاست.

ایگور بابوشکین خاطرنشان کرد: توسعه روابط سنتی تجاری و اقتصادی دوجانبه، ارتباطات بین منطقه ویژه اقتصادی لوتوس و منطقه آزاد انزلی، افتتاح سرای تجاری ایرانیان به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان در آستراخان، تداوم همکاری‌های دانشگاه گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان و ساخت یادبود عمر خیام شاعر و عارف بزرگ پارسی به عنوان زینت شهر آستراخان گام‌های موثر در سال‌های اخیر است و امید دارم با حضور جنابعالی شاهد تحکیم بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو منطقه باشیم.

همچنین در بخشی از پیام تبریک آندری وادوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت آمده است: آرزومندم در سایه دلسوزی جنابعالی شاهد پیشرفت بیش از پیش استان گیلان و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین گیلان و مناطق فدراسیون روسیه باشیم.

حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز ضمن تبریک انتصاب دکتر زارع به سمت استاندار گیلان، اراده و جدیت خود مبنی بر گسترش و تنوع بخشی به روابط میان گیلان و کشور ترکیه را اعلام کرد.

Share