معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در سفر شهرستانی به شفت:

تهیه سند توسعه شفت، اولین گام محرومیت‌زدایی از این شهرستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: اولین اقدام در راستای محرومیت زدایی این شهرستان، تهیه و تدوین سند توسعه شفت و همگام سازی آن با سند آمایش استان و سند برنامه ششم توسعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش فرزام صفت در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و ستاد توسعه شهرستان منتخب و محرومیت زدایی شهرستان شفت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه شفت در بعضی از شاخص‌ها از عقب ماندگی برخوردار است، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف مدیران بتوانیم بخشی از مشکلات شهرستان شفت را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در جلسه رفع موانع موانع تولید شهرستان شفت نیز به مشکلات ۱۲ واحد تولیدی رسیدگی شد، افزود: یکی از روشهای محرومیت زدایی، خروج واحدهایی مشکل دار از بحران است افزود: برای حل مشکلات این واحدها نیز راهکارهایی از سوی مدیران ارشد استان ارائه شد.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در بحث توسعه شفت در نخستین گام باید سند توسعه شهر ستان بر پایه افق توسعه استان تهیه و تدوین شود، گفت: این سند ببینید با استناد بالا دستی از جمله سند آمایش و سند برنامه ششم همگام سازی شود.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است این سند تهیه شده و بازنگری‌های لازم نیز صورت گرفته و تهدیدها و فرصت‌های شهرستان شفت نیز در آن مد نظر قرار گرفته است و تنها سازمان برنامه و بودجه باید این سند را با سند آمایش سرزمینی و همچنین برنامه ششم توسعه همگام سازی کرده و یک یا چند محور برای توسعه شهرستان تعیین کند تا اقدامات بر اساس آن محور ها انجام شود.

فرزام صفت با بیان اینکه فعالیت‌های جزیره‌ای و انفرادی دستگاه ها به جایی نخواهد رسید، تاکید کرد: برآیند فعالیت همه دستگاه‌ها باید در راستای هدف‌گذاری تعیین شده باشد.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها اهمیت زیادی دارند اما برای رفع عقب ماندگی‌ها کافی نیست، تصریح کرد: زیر ساخت‌ها باید در راستای توسعه اقتصادی شهرستان شفت حرکت کنند. باید در این زمینه کارکردهای جداگانه تعیین و اولویت‌های دستگاه‌ها مشخص شود.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مدیران استانی باید شهرستان شفت را با توجه به شرایط محرومیت ویژه ببینند، خواستار دو برابر شدن سهم تسهیلات شهرستان شفت شد و گفت: بر اساس قانون، توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت و محرومیت هر شهرستان انجام می‌شود اما با توجه به شرایط شفت باید این شهرستان به صورت ویژه نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه شفت با داشتن ۵۵۰ هکتار آب‌بندان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است افزود: در زمینه واگذاری‌ها نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

فرزام صفت همچنین به جذب سرمایه‌گذار برای شهرستان شفت نیز اشاره و اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز باید با شناسایی واحدهای تعطیل آنها را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده تا از ظرفیت این واحدها که بیشتر مجوزها را دارند برای رونق و توسعه اقتصادی شهرستان استفاده شود.

در پایان این سفر نیز بازدیدی از دو واحد کشاورزی و گردشگری و ملاقات با مراجعین شهرستان توسط معاون استاندار انجام پذیرفت.

Share