پشت پرده ماجرای انتقاد کلانتری از نمایندگان شمالی

تنظیم نامه نمایندگان سه استان شمالی خطاب به رئیس‌جمهور برای برخورد با عیسی کلانتری

یکی از نمایندگان استان مازندران از تنظیم نامه نمایندگان سه استان شمالی خطاب به رئیس جمهور برای برخورد با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر شهروند، عبدالله رضیان نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا کلانتری اظهارات توهین آمیزی نسبت به نمایندگان شمالی بیان کرد، گفت: کلانتری برای حرف زدن از شکمش استفاده می کند تا از مغزش.

وی با اشاره به پشت ماجرای این قضیه افزود: در سال گذشته بر اساس لایحه دولت و تصویب آن در مجلس، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای پسماند تخصیص داده شد اما بنا به مصلحت هایی این بودجه در جای دیگر استفاده شد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: همچنین در بودجه ۹۷ تصویب شده که مبلغ هزار میلیارد تومان عوارض تعیین شده برای پسماند شمال کشور هزینه شود.

رضیان تصریح کرد: بعد از مصوبه مجلس، جلساتی برگزار و این بودجه در اختیار وزارت کشور قرار داده شد اما کلانتری می خواست این پول در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.

وی گفت: پشت پرده اظهارات توهین آمیز کلانتری هم همین بود که چرا پول در اختیار این سازمان قرار نگرفت.

نماینده استان مازندران در مجلس اضافه کرد: بعد از اظهارات توهین آمیز معاون رئیس جمهور به نمایندگان مجلس، نمایندگان سه استان شمالی خطاب به رئیس جمهور نامه ای نوشته و تقاضا کردند تا با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برخورد شود.

عیسی کلانتری اخیرا به نمایندگان سه استان مازندران، گیلان و گلستان مطالبی توهین آمیز نسبت داده و در اظهاراتی گفت: نمایندگان شمالی فقط “هارت و پورت” می کنند. بودجه پسماند زباله با بی تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد.

وی در دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی در اردبیل ضمن بیان این اظهارات، گفت: «برای پسماند سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تصویب کرد و به مجلس فرستادیم ولی نمایندگان محترم شما که می آیند و “هارت و پورت” می کنند کوچک ترین قدمی برنداشتند و یک نفرشان یک کلمه صحبت نکرد…. فقط یک نماینده از استان فارس کمی دفاع کرد و در نهایت این بودجه به یک بخش دیگر اختصاص داده شد».

Share