وزیر صنعت، معدن و تجارت: نگفتم تخمه خوردن عامل تصادف است

تعداد بازداشت شدگان حوزه خودرو را از قوه قضاییه بپرسید

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوالی که شما پیش از این علت تصادف با پراید را خوردن تخمه عنوان کرده بودید گفت: چنین چیزی نگفته‌ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رضا رحمانی در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در این نمایشگاه جمع‌بندی خواهد شد، گفت: با بانک مرکزی  رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم و پیگیر هستیم تا مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از ۷ ماه  به ۱۲ ماه افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای توسعه صادرات فرش دارید،‌گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و اگر بعضی از بازارها را از دست می‌دهیم قطعا بازارهای دیگری جایگزین می‌شود.

* تولیدکنندگان فرش مطابق با سلایق بازارهای جدید تولید می‌کنند

رحمانی افزود: بازاریابی‌های جدید شروع شده و یکی از بازارهای کنونی بازار شرق آسیا است اما سلایق این بازار با برخی از بازارهای پیشین متفاوت است بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با درنظر گرفتن این موضوع در حال تولید فرش‌ها متناسب با سلایق این مشتریان هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به حضور تجار و سفرای کشورهای مختلف اظهار داشت: علی‌رغم شرایط تحریمی که در آن قرار گرفته‌ایم از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است.

وی درمورد مشکلات مواد اولیه بیان داشت: بعد از بحث بازاریابی مهمترین مساله تامین مواد اولیه برای فرش است که بخشی از این مواد داخلی و بخشی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود که در این مورد هم منتظر نتایج و جمع‌بندی حاصل از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه هستیم.

* درباره بازداشت‌شدگان حوزه خودرو از قوه قضائیه بپرسید

رحمانی تعداد بازداشت شدگان حوزه خودرو گفت: این مورد را از قوه قضاییه بپرسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوالی که شما پیش از این علت تصادف با پراید را خوردن تخمه عنوان کرده بودید گفت: چنین چیزی نگفته‌ام.

 بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف امروز یکشنبه سوم شهریور در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و این نمایشگاه تا نهم شهریور آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه بیش از ۷۴۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌هایی از قالیچه‌های دستباف، مهمترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

Share