دلق پوش تاکید کرد:

بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم در گیلان توزیع می‌شود | گیلان قطب تولید شیرینی است

فرهاد دلق‌پوش بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی در جهت تأمین کالاهای ضروری مردم تأکید کرد و افزود: در شرایط خاصی اقتصادی قرار داریم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از اولویت‌های ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز کارگروه ستاد تنظیم بازار گیلان به ریاست ارسلان زارع، استاندار گیلان و سایر اعضاء در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و آموزش عالی برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت تأمین کالاهای اساسی مردم، اظهار کرد: باید بتوانیم رضایت و نیازهای مردم و آنچه را که در زندگی روزمره نیاز دارند را تأمین کنیم.
فرهاد دلق‌پوش بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی در جهت تأمین کالاهای ضروری مردم تأکید کرد و افزود: در شرایط خاصی اقتصادی قرار داریم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از اولویت‌های ما است.
وی با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین کالای اساسی مردم نداریم، تصریح کرد: گرچه طی سال‌های گذشته مردم به دلیل جو روانی دشمن به فروشگاه‌ها فشار آوردند و کمی به بازار شوک وارد شد اما اکنون از ثبات اقتصادی نسبی برخورداریم، هرچند نیازمند بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تأمین مواد غذایی در طول ماه‌های محرم و صفر گفت: ۴۸۲ تن شکر، ۳۲۱ تن گوشت منجمد و ۱۶۱ تن مرغ منجمد در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه جهت واگذاری به هیآت مذهبی تخصیص یافت.
دلق‌پوش با اشاره به ایجاد فروشگاه‌های پاییزه و فروش فوق‌العاده در گیلان گفت: در ۶ شهرستان گیلان نمایشگاه پاییزه با ۵۰۰ غرفه و همچنین ۵۵۰ فروشگاه فوق‌العاده دایر شده است.
وی با بیان اینکه طی پنج ماه اخیر چهار هزار و ۷۰۵ مورد شکایت مردمی از واحدهای مختلف به‌عمل‌آمده خاطرنشان کرد: ازاین‌بین چهار هزار و ۶۳۶ مورد تخلف با ۲۵ میلیارد تومان جریمه با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته شامل متخلفین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های ارزیابی سال ۹۷، سازمان حمایت گیلان رتبه پنجم را در بین استان‌های مناطق یک کشور به دست آورده، افزود: گیلان در حوزه تنظیم بازار نیز در کشور رتبه یک را کسب کرده که این مهم مرهون شعور و فهم مردم به‌ویژه بازاریان بوده است.
دلق‌پوش با انتقاد از عرضه گندم بی‌کیفیت در گیلان گفت: بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم در گیلان توزیع می‌شود که مستقیماً روی کیفیت نان اثر می‌گذارد و لازم است دولت در این زمینه چاره‌ای بیندیشد چون سلامت مردم بسیار متأثر از مصرف نان و محصولات با پایه آرد است.
وی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده در بین صنوف و واحدهای تولید نان و شیرینی در گیلان تصریح کرد: از اواخر مردادماه امسال سامانه خرید شکر شرکت غله و خدمات بازرگانی بسته‌شده و ما هیچ خرید شکری را برای شیرینی‌پزی‌ها نداشته‌ایم درحالی‌که گیلان قطب تولید شیرینی است و مصرف آن نیز تقریباً در استان بالا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی گیلان ازجمله انبار و سیلوها افزود: در گیلان انبارهای خوبی وجود دارد که لازم است شکر و سایر اقلام پرمصرف در همین استان انبار شوند و به دست مصرف‌کنندگان برسد.
دلق‌پوش از تخلف برخی از شالی‌کوبی‌های گیلان خبر داد و افزود: علیرغم تأکید بر نصب نرخ دریافت اجرت و جنس در قبال تبدیل شلتوک به برنج در برخی از شالی‌کوبی‌ها، تعدادی حاضر به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار نبودند و ازاین‌رو از بین ۷۴۷ شکایت از شالی‌کوبی، ۱۰۷ مورد تخلف داشته‌اند که در پی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه برای آن‌ها اعمال‌شده است.

Share