همزمان با صبح روز عاشورا

برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در نشست با مداحان و مسئولان هیات های عزادای گفت: تجمع بزرگ عاشورائیان در تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود تا بازتاب با شکوهی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در جلسه توجیهی ستاد برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان رشت با مسئولین هیات مذهبی اظهار داشت: از مهمترین شعائر الهی که باید بزرگ داشته شود، مجلس عزاداری و نوحه خوانی ابا عبدالله الحسین (ع) است.
سعید مهدوی افزود: بواسطه عزاداری امام حسین (ع) دل انسان به سوی خدا کشیده می شود و تمامی معصومین همواره بر جدی گرفتن برگزاری مراسم عزای ابا عبدالله الحسین (ع) سفارش کرده اند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ عاشورائیان حسینی ساعت ۱۰ صبح روز عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه گیلانی ها و رشتی ها در ولایتمداری سابقه دیرینه ای دارند، تصریح کرد: حضور عزاداران و عاشقان ابا عبد الله الحسین (ع) در تجمع عاشورائیان حسینی جلوه های عشق ورزی، ولایتمداری، ایمان و اعتقادات مردم، اتحاد و همدلی را به تصویر می کشد.
مهدوی یادآورشد: گیلانیان مردمانی هستند که از هزار سال قبل پذیرای فرزندان اهل بیت (ع) در سرزمین خود بوده اند و از همان ابتدا به شیعیان پیوستند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم عزاداری در ایام محرم و روز تاسوعا طبق روال سال های گذشته برگزار می شود، فقط در صبح روز عاشورا تمامی هیات های مذهبی، عاشقان و عزاداران حسینی راس ساعت۱۰ صبح در میدان شهدای ذهاب رشت جایی که در آن بر ۸ هزار شهید استان گیلان نماز خوانده شده، حضور می یابند تا خالق جلوه های ولایتمداری، عشق و ایمان به خاندان اهل بیت (ع)، اتحاد و همدلی، نظم و انسجام باشند.
وی یادآورشد: اتحاد و همدلی عزاداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در تجمع عاشورائیان حسینی، موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و نظام که به دنبال نابودی و تحریف ارزش های دینی و مذهبی هستند، می شود.

Share