با حضور علم آموزان و دانش پژوهان سراسر كشور

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری ریاضیات آسان در رشت

اولین دوره مسابقات کشوری ریاضیات آسان با حضور علم آموزان و دانش پژوهان سراسر کشور در روز جمعه مورخ ۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین دوره مسابقات کشوری ریاضیات آسان با حضور علم آموزان و دانش پژوهان سراسر کشور در روز جمعه مورخ ۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی آکادمی پرورش هوش آریا، یکی از برنامه‌های این آکادمی در راستای توسعه خلاقیت کودکان و نوجوانان و همچنین ارتقا انگیزه برای یادگیری ریاضیات آسان، برگزاری مسابقات ریاضیات آسان در سراسر کشور است و پس از تجربه برگزاری سه دوره مسابقات استانی ریاضیات آسان، اولین دوره مسابقات کشوری به صورت متمرکز در رشت برگزار می شود و علم آموزان و دانش پژوهان سراسر کشور در یک فضای صمیمی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

بنا به گزارش روابط عمومی آکادمی پرورش هوش آریا، پس از برگزاری آزمون کشوری، جشن تقدیر از نفرات برگزیده و مدال آوران مسابقه کشوری برگزار شده و همچنین از مدیران شعبات آکادمی پرورش هوش آریا در سراسر کشور قدردانی به عمل می آید.

سیستم آموزشی ریاضیات آسان همانطور که از نامش پیداست، یک روش ساده و سریع برای محاسبات ریاضی است که موجب آشتی دانش آموزان با علم ریاضی می‌شود. روش‌های آموزشی به کار رفته در این سیستم با هدف پرورش هوش منطقی-ریاضی برای گروه‌های سنی بالای ۱۰ سال در دوره علم آموز (پایه‌های ۴ و ۵ و ۶ دبستان) و ۱۲ سال به بالا در دوره دانش پژوه (دوره اول و دوم دبیرستان) طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی آکادمی پرورش هوش آریا در این دوره‌ها، علم آموزان می‌آموزند جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و مفاهیم هندسه را به سادگی و ۱۵-۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های معمولی انجام دهند. علاوه بر آن در دوره پیشرفته دانش پژوه، محاسبات با اعداد صحیح، توان ۲ و ۳، ریشه دوم و سوم، قانون فیثاغورث، دستگاه معادلات خطی، لگاریتم و مثلثات را به روش‌های ساده و سریع می‌آموزند.

از آن جایی که این روش بر اساس طبیعت اعداد و بر مبنای بازی بنا شده، دانش‌آموزان بدون خستگی و به صورت بسیار خوشایند از آن استفاده می‌کنند و تأثیر آن علاوه بر درس ریاضی در سایر علوم استدلالی و حتی دروس خواندنی آنها دیده خواهد شد.

راهکارهای مورد استفاده در این سیستم آموزشی شامل محاسبات سریع و ذهنی، حل و طرح مساله، حل معما، بازی‌های مفرح بر پایه ریاضی و مطالعه زندگینامه دانشمندان می‌باشد و به دانش آموزان یاری می‌دهد تا با تقویت هوش منطقی -ریاضی و افزایش سرعت یادگیری و به یاد سپاری، آموزشی لذت بخش را تجربه کنند.

آکادمی پرورش هوش آریا با اخذ اعتبار نامه بسته‌های ریاضیات آسان رده علم آموز و دانش پژوه از دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در بیش از ۷۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

Share