آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

برخی مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی کنند|نمایندگان مجلس وظیفه عزل و نصب مدیران را ندارند

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود فساد در نظام اسلامی را خیانت خواند و گفت: برخی مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی کرده و در پیشگاه خدا توبه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید؛ ای بندگان خدا اکنون به فکر اعمال نیک باشید و این امر را به فردا موکول نکنید.
وی به روز بزرگداشت ابن سینا و پزشک در یکم شهریورماه اشاره کرد و افزود: روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان مومن تبریک می گویم.
امام جمعه رشت با بیان یکه هفته دولت در شنبه هفته آینده آغاز می شود، تصریح کرد: هفته دولت را به همه دولتمردان و کارمندانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کند تبریک عرض می کنم.
آیت الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه تلاش برای تولید را کمتر از جهاد در جنگ نمی دانم اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان ما برای رونق تولید تلاش می کنند و مسئولان باید مسیر را برای رونق تولید هموار کنند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب در برهه ای از ۴۰ سال انقلاب نبود بی شک دستاوردهای انقلاب بیشتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت، بیان کرد: در طول انقلاب ایستایی و توقف نداشتیم و همه دولت ها تلاش کردند اما شاهد بعضی کم کاری ها بودیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به بیانیه گام دوم انقلاب و شرایطی که مسئولان باید آن را فراهم کنند، اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم مسئولان نسبت به شعارهای انقلاب عمل کنند.
آیت الله فلاحتی، برنامه ریزی عمیق برای تحقق اقتصادی را از توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: در دستگاه تقنین و اجرایی کشور باید با رانت خواری، فساد اداری و اقتصادی برخورد شود.
وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستیم، اظهار کرد: ایجاد یاس در مردم گناه کبیره است اما با باندهای فساد در بدنه دستگاه ها باید برخورد شود.
امام جمعه رشت، وجود فساد در نظام اسلامی را خیانت خواند و افزود: برخی مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی کرده و در پیشگاه خدا توبه کنند.
آیت الله فلاحتی، یکی از وظایف نمایندگان مجلس را نظارت بر دستگاه ها دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس وظیفه عزل و نصب مدیران را ندارند و این امر موهوم است.
وی با تاکید براینکه مسئولان سه قوه نباید دل به بیگانه ببندند، بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی هر جا به مردم تکیه کردیم به موفقیت رسیدیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر جوان گرایی دولت تاکید کرد و گفت: جوانان دارای تجربه و پایبند به مبانی اسلامی باید درون دولت باشند ضمن اینکه پاک دستی و ساده زیستی مسئولان حائز اهمیت است و مردم باید آن را احساس کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولان نباید به مسئولیت ها به عنوان طعمه نگاه کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران خود را دوربینی می کنند تا به پست و مقام برسند البته مردم ما بصیر، عاقل و در مواقع حساس تصمیم گیر هستند و متوجه تمام امور می شوند.
وی با قدردانی از جوانان جهادی که در روستاهای دور بی منت تلاش می کنند، اظهار کرد: از تمام جوانانی که به جای اردوهای مختلط و هنجارشکنانه به اردوهای جهادی در روستاهای محروم می روند و خالصانه کار می کنند سپاسگزارم ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی گیلان می خواهم جوانان جهادی را حمایت کند.
امام جمعه رشت بر برداشته شدن عوارضی جاده امامزاده هاشم تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان استان که قول برداشتن این عوارضی را به مردم لوشان، منجیل و رودبار را دادند، بردارند زیرا این موضوع برازنده گیلان نیست.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به الگوسازی برای فرزندان از نگاه اسلام، بیان کرد: پدر و مادر نخستین الگوی فرزندان، نوجوانان و جوانان محسوب می شوند و پس از آن معلمان برای فرزندان ما الگو هستند ضمن اینکه تمام کسانی که دارای مسئولیت های اجتماعی هستند برای جامعه الگو محسوب می شوند.
وی بر عامل بودن الگوهای جامعه تاکید کرد و افزود: نباید تضاد بین گفتار و رفتار الگوهای جامعه وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ الگویی بالاتر از پیامبر(ص) و امامان(ع) در دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: بسیاری از ضایعات و بحران هایی که در جامعه اتفاق می افتد به خاطر این است که از پیامبر(ص) الگو نگرفتیم.

Share