سرپرست فرمانداری فومن:

برجام قید و بندی است که بر دست و پای اتحادیه اروپا قرار دارد | اروپا در موضع انفعال قرار گرفته است

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به عهد شکنی‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا گفت: اینکه افرادی به دولت خرده می‌گیرند و برجام را به نقد می کشانند باید بدانند برجام فواید فراوانی داشته که کمترین آن قید و بندی است که بر دست و پای اتحادیه اروپا قرار داده و مانع از همراهی آنها با آمریکا علیه ایران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری و با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و سردار جنگل فومن و اعضای ستاد مدیریت بحران در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد.

رضایی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب به ویژه شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی فرارسیدن سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس را که نوید بخش فصل تازه ای از آموزش و پژوهش در کشور است، تبریک گفت و افزود جا دارد انتصاب شایسته دکتر قاسم نژاد به سمت معاونت سیاسی ، امنیتی استانداری گیلان را که نشان از تجربه، تخصص، تحصیلات و توانمندی بالای مدیریتی ایشان صورت گرفت تبریک بگویم.

وی اظهار کرد: از زحمات ارزشمند و بی نظیر دکتر قاسم نژاد برای توسعه شهرستان در ابعاد مختلف و خدمت رسانی به مردم قدر دانی میکنم و آرامش مثال زدنی در شهرستان ناشی از سوابق مدیریتی و تجربه گرانسنگ ایشان است. از استاندار محترم گیلان بخاطر اعتمادی که به اینجانب کرده اند تشکر میکنم و امیدوارم که بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به شرایط بسیار حساس و مهم کشور که دشمن همواره با اقدامات مختلف سعی دارد جمهوری اسلامی را تضعیف کند و مشکلات اقتصادی فراوانی برای ما رقم زده، افزود: جبران خسارات حوادث طبیعی در شرایط سخت اقتصادی دشوار بوده و وظیفه ملی، شرعی و قانونی همه مراقبت و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث به ویژه سیل است.
رضایی تصریح کرد: فشارهای اقتصادی دشمنان نظام جمهوری اسلامی مسوولیت ما را در برابر پیشگیری از خسارت دوچندان کرده است.
سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به عهد شکنی‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا گفت: اینکه افرادی به دولت خرده می‌گیرند و برجام را به نقد می کشانند باید بدانند برجام فواید فراوانی داشته که کمترین آن قید و بندی است که بر دست و پای اتحادیه اروپا قرار داده و مانع از همراهی آنها با آمریکا علیه ایران شده است.
وی افزود: امروز مقاومت ما در مقابل آنها مقاومت فعال بوده و خروج تدریجی ما از برجام اروپا را در موضع انفعال قرار داده است.
رضایی با تاکید بر اینکه تجربه سیل گذشته نشان داده است که عدم قطع درختان و سامان دهی رودخانه سبب ایجاد خسارات گردیده است، تصریح کرد: اعتبارات قابل توجهی توسط دولت برای جبران خسارت سیل گذشته تخصیص داده شده و پل ها و مناطق آسیب دیده در حال بازسازی هستند بنابراین همه دستگاه های متوالی باید پای کار باشند. درختان حاشیه رودخانه ها و شبکه های برق قطع شود، دریچه های آب کانال ها و آب بندان ها کنترل شود تا جلو بروز خطر احتمالی گرفته شود. گاهی بی توجهی به اقدامات کوچک خسارت هنگفتی به بار می آورد.
وی با بیان اینکه پایش تاسیسات آب، برق و گاز و رفع تهدیدات احتمالی آنها به منظور استمرار خدمات مورد انتظار است، افزود: بخشداران از طریق دهیاری ها و شوراهای اسلامی نسبت کنترل موارد ذکر شده هشدارهای لازم را به مردم بدهند. آموزش و پرورش نسبت به بررسی وضعیت مدارس و مسیرهای تردد دانش آموزان اقدام و در صورت نیاز با هماهنگی دستگاههای ذیربط موانع و مشکلات را رفع نماید.
رضایی خاطرنشان کرد: شهرداران با بررسی معابر شهری و مسیرهای آبی و اماکن عمومی اقدامات پیشگیرانه لازم را بعمل آورند. همچنین جهاد کشاورزی ضمن هشدار به کشاورزان و صاحبان شالیکوبی ها از خسارات وارده به محصولات آنها جلوگیری کند.
در ادامه رضایی تاکید کرد که با آماده به کار نمودن ماشین آلات دولتی و فراخوان بخش های خصوصی به منظور آمادگی برای همکاری با دستگاه اجرایی در مواقع ضروری به ویژه در روستاها خدمت رسانی به مردم تسریع یابد.
سرپرست فرمانداری فومن در پایان گفت: در مجموع اقداماتی که نیاز است تا از خسارات و مشکلات ناشی از بارندگی و سیل پیشگیری نماید لازم به فراخور وظایف هر دستگاه انجام شود.

علیزاده: اقدامات ما باید سریع، پرقدرت و بابرنامه باشد

شاهین علیزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه گیلان یکی از استان های پربارش کشور است، یادآور شد: در فصل دوم سال باتوجه به احتمال بارش شدید باران و برف و بروز سیل نیازمند اقداماتی جهت حفظ بیت المال و همچنین حفظ جان و مال شهروندان هستیم.

علیزاده در بخش دیگری از اظهارات خود به وقوع سیل مهر و آبان ماه سال گذشته در شهرستان فومن و خسارات های وارده اشاره کرد و گفت: سه رودخانه وحشی در شهرستان وجود دارند که همگی به تالاب انزلی می ریزند و نیاز است که امور آب به عنوان متولی رودخانه ها، راهداری، شهرداری ها و بخشداران جهت تحمیل کمترین خسارت تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و خواستار هماهنگی لازم در این خصوص شد و افزود: در صورت وقوع بارش نباید کوچکترین خالی در امر آموزش به وجود آید.

علیزاده بر لزوم پیشگیری از بروز خسارت تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نظیر اداره راهداری، آب، برق، گاز و مخابرات با اقدامات مناسب تلاش کنند تا کمترین خسارت به بیت المال وارد شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با تاکید بر اینکه اقدامات ما باید سریع، پرقدرت و بابرنامه باشد، متذکر شد: از مدیران میخواهیم که در هنگام وقوع بحران با افزایش میزان پاسخگویی به گونه ای رفتار کنند تا آرامش نسبی در شهرستان حاکم شود.

علیزاده در پایان خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران فعال در سطح شهرستان هنگام وقوع بحران شد و افزود: دستگاهها برای مقابله با هرگونه بحران آماده باشند.

Share