الیاس حضرتی در رشت:

برای مردم بیکار و محتاج به نان شب مقاومت معنایی ندارد|یارانه‌ پنهان ۱۳۰۰میلیارد تومان است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود ۱۳۰۰میلیارد یارانه پنهان در بخش انرژی کشور، گفت: متاسفانه این منابع هدر می‌رود در حالی که می‌توان در کاهش فشار اقتصادی روستاها استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، الیاس حضرتی در نشست کارگروه رفع موانع تولید که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه در بحث برجام اقدامات خوبی در سطح داخلی و بین المللی انجام شد، اظهار کرد: بعد از برجام حوزه تولید سر و سامان یافته و زمینه ساز توسعه بخش اشتغال، پایین‌ آمدن نرخ تورم، آرامش در جامعه شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تهدیدات ترامپ، عدم انسجام و مخالفت برخی افراد و استراتژی‌ها، مسئولان و نهادهای مختلف درباره برهم زدن برجام سبب تلاطم و بهم ریختگی اقتصادی، ایجاد نوسانات شدید ساعتی در قیمت ارز و طلا و بی اعتمادی و نگرانی مردم  به منظور سرمایه گذاری شد.

حضرتی با تاکید بر اینکه از اردیبهشت ماه امسال تصمیمات جدیدی درباره سیاست مقاومت فعالانه گرفته شده است، افزود: در این سیاست دنبال جنگ و تسلیم نیستیم و در راستای اجرای آن همه مسئولان کشور همدل،  همزبان و هماهنگ در زمینه ظرفیتٰهای درون برجام برای احقاق حق خود هستیم.

وی با بیان اینکه اردبیهشت امسال دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده‌ایم، بیان کرد: در مسائل مختلف منطقه فعال تر عمل کرده و سبب انزوای سیاسی آمریکا شدیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: استراتژی ترامپ بر فشار حداکثری برای ایجاد نارضایتی و شورش داخلی در نظام‌ جمهوری اسلامی ایران بود که سیاست مقاومت فعالانه استراتژی آنها را شکست داده و سبب تقویت غرور ملی شد.

برای مردم بیکار و محتاج به نان شب مقاومت معنایی ندارد

نماینده تهران در مجلس در ادامه با تاکید بر حفظ انسجام داخلی، افزود: باید بدنبال برنامه‌ای برای افزایش صادرات، حفظ اشتغال موجود و رفع مشکلات اقتصادی مردم باشیم زیرا برای مردم بیکار و محتاج به نان شب مقاومت معنایی ندارد.

حضرتی با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۹۸، گفت: اقتصاد بدون تکیه بر نفت آرزوی کشور در طول سال‌های اخیر بوده که توان و همت کافی برای اجرای آن وجود نداشت ولی ترامپ سبب شد ایران به این ظرفیت دست یابد و جز برنامه ۲۰ ساله کشور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت مالیات در کشور بیان کرد: معافیت‌های مالیاتی و توسعه پایه‌های مالیاتی باید بگونه‌ای بررسی شود که کسی در پرداخت مالیات دچار ظلم‌ نشود.

وی با تاکید بر بهره وری حداکثری از ظرفیت معادن و گردشگری در برای توسعه اقتصادی کشور است، افزود: پوشش و حجاب گردشگران نکته قابل توجه‌ای نیست و گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند پاک هستند زیرا اگر به دنبال فساد بودند به جزایری که مرکز اینگونه موارد بود سفر می‌کردند.

حضرتی با بیان اینکه ۱۳۰۰ میلیارد تومان یارانه‌ پنهان اعم از برق و گاز خانگی وجود دارد، تصریح کرد: گاز خانگی و برق و حامل‌های انرژی، منابع مملکت و یارانه‌های پنهانی هستند که متاسفانه هدر رفته در حالی که میتوانیم از آنها برای پر کردن فشار عمیق اقتصادی روستاییان، حاشیه نشینان و فقرا استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد ما بانک محور است و بانک ها باید در شرکت‌ها و کارخانجات مشارکت کنند، گفت: بخشی از تورم سبب بالا رفتن ارزش املاک شده که این امر سبب نجات برخی از بانک‌ها از ورشکستگی شده است.

Share