استاندار گیلان در ستاد اربعین خبر داد:

برای حضور ۳۵ هزار گیلانی در کربلا و نجف برنامه‌ریزی شده است

استاندار گیلان گفت: اربعین سال گذشته ۲۴ هزار نفر از گیلان به زیارت مرقد امام حسین(ع) و عتبات عالیات رفتند و امسال براساس پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۳۵ هزار زائر از استان عازم کربلا و نجف می‌شوند. لذا همه‌ی خدمات رسانی‌ها باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زراع در ستاد اربعین استان اظهار داشت: خدمت در ستادهای اربعین، فراتر از چارچوب وظایف اداری و براساس عشق و ارادت به امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت است.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای اربعین، ایجاد انس، الفت، اتحاد و شور و نشاطی است که برای مسلمانان در این راهپیمایی عظیم ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تدابیر درست و اصولی برای بهره‌گیری از رویداد عظیم اربعین به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اتخاذ شود تا از برکات این رویداد عظیم بهره گیری کنیم.

وی گفت: این مهم تنها از طریق دولت و دستگاه‌های اجرایی میسر نمی‌شود بلکه لازم است از ظرفیت‌های خیرین و مشارکت مردمی در این حرکت باشکوه استفاده شود.

استاندار گیلان افزود: اربعین سال گذشته ۲۴ هزار نفر از گیلان به زیارت مرقد امام حسین(ع) و عتبات عالیات رفتند و امسال براساس پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۳۵ هزار زائر از استان عازم کربلا و نجف می‌شوند. لذا همه‌ی خدمات رسانی‌ها باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گیلان میزبان زائرین خارجی نیز می‌باشد افزود: تمهیدات لازم برای استقبال و اسکان موقت این زائرین به شایستگی اندیشیده شود.

Share