قاضی پور: صدور بخش نامه های کثیف به اقتصاد کشور ضربه میزند

بازدید هیئت تحقیق و تفحص مجلس از گمرکات کشور از گمرک و بندر مرزی آستارا

قاضی پور با اشاره به هدف از سفر این هیئت به استان گیلان به خصوص دو بندر انزلی و آستارا، کشور را در یک جنگ اقتصادی با دشمن دانست و تصریح کرد: در این جنگ باید جهادی کار کرده، انقلابی عمل کرده و از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی به ریاست نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از گمرک و بندر مرزی آستارا بازدید کرد.

به گزارش دیارمیرزا از آستارا، رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس در بندر منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران از تصمیم مجلس برای فعال کردن گمرکات کشور خبر داد و گفت: تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور با رای نمایندگان و تعیین اعضا از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و این هیئت از گمرکات کشور بازدید و از نزدیک با نواقص و کاستی های آن ها آشنا شد.

نادر قاضی پور از دغدغه این هیئت برای رفع مشکلات در حوزه گمرکات دریایی خبر داد و گفت: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان محلی، تجار و بازرگانان نقاط ضعف در قوانین گمرکی را یافته و آنها را برطرف خواهیم کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس حضور هیئت تحقیق و تفحص را به صرف رفع موانع نواقص و مشکلات و نه در جهت مچ‌گیری دانست و عنوان کرد: پس از نفت بیشترین درآمد کشور از امور مالیاتی بوده و پس از آن گمرکات نقش ویژه‌ای در درآمدزایی و توسعه اقتصادی دارند و آنها نیز برای درآمدهای مالیاتی فعالیت می‌کنند، زحمتکشان گمرک در اقصی نقاط کشور به طور مستمر فعالیت مداوم در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی را دارند.

قاضی پور با اشاره به هدف از سفر این هیئت به استان گیلان به خصوص دو بندر انزلی و آستارا، کشور را در یک جنگ اقتصادی با دشمن دانست و تصریح کرد: در این جنگ باید جهادی کار کرده، انقلابی عمل کرده و از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کنیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از گمرک با اشاره به لزوم اصلاح ساختار گمرک کشور گفت: اولین مشکل گمرک کمبود نیروی انسانی، دوم پایین بودن میزان حقوق و دستمزد و سومین مشکل کنترل و نظارت دستگاه‌های مربوطه است، در جنوب کشور رسوبات بی‌حساب و کتاب در بنادر عباس و شهید رجایی بود که برای مثال استهلاک خودروهای آمبولانس در این بنادر حقیقتاً گواه مشکلات بیشتر در این حوزه را می داد.

قاضی‌پور با تشکر از رئیس‌جمهور برای اعطای حکم وزارت به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دژپسند باید از تمام قدرت خود در جهت رفع مشکلات موجود استفاده کند، مشکلات ثبت و سفارش از طریق وزارت صنعت و معدن و همچنین صدور متوالی بخشنامه های متعدد باعث عدم کارایی کارمندان گمرک شده و رئیس جمهور نباید اجازه صدور بخشنامه به هر وزیری را بدون تصویب هیئت دولت بدهد.

وی افزود: چرا باید تجار از صدور بخشنامه های گمرکی ضرر کرده و صادرات کشور دچار آسیب شود؟ بخشنامه های شبانه بی‌خود و بی‌جهت برخی وزرا به سازمان‌ها ستون پنجم و خیانتی فلج کننده است، در این تشکیلات صدور بخشنامه های کثیف به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند و آنها بر خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مصوبات سران سه قوه است.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share