ابنیه و تأسیسات استخر شنای فرهنگیان در حال تخریب است

انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش از عدم اتمام پروژه استخر شنای فرهنگیان گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با انتقاد از توقف عملیات اجرایی پروژه استخر فرهنگیان گفت: پروژه استخر شنای فرهنگیان بالای ۱۰ سال است که هنوز تمام نشده و ابنیه و تأسیسات آن در حال تخریب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، نادر جهان‌آرای نخستین نشست شورای آموزش پرورش استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با اشاره به مصوبات گذشته شورای آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: شیوه‌نامه تقویت بنیه علمی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و سند برنامه تحول در کنار کیفیت‌بخشی آموزشی یکی از اقداماتی بود که در استان انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه نوآموزان تحصیلی با برنامه‌ریزی‌ها فاصله بسیاری داریم، افزود: در این زمینه آموزش‌وپرورش با بهزیستی در تعامل است و نه‌تنها در استان بلکه در کشور نیز با نُرم برنامه فاصله‌داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به سرویس دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید گفت: نشست‌های تعاملی در این خصوص با سازمان حمل‌ونقل شهرداری و تعاونی تاکسی‌داران انجام‌شده و فرایند جابجایی دانش‌آموزان در سال تحصیلی به انجام خواهد رسید.

جهان‌آرای با اشاره به سرانه ورزشی دانش‌آموزی بیان کرد: سرانه ورزشی دانش‌آموزی در کشور ۳۰۰۰ مترمربع و سرانه هر دانش‌آموز ۱.۵ متر است.

وی با اشاره به سرانه ورزشی دانش‌آموزی گیلان تصریح کرد: گیلان درمجموع فضای سرپوشیده و سر باز ورزشی، ۱۱ سانتی‌متر فضای ورزشی دارد که رتبه استان در بین کشور ۳۰ام است اما در ۱۰ رشته ورزشی کشور دارای مقام هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با انتقاد از توقف عملیات اجرایی پروژه استخر فرهنگیان گفت: پروژه استخر شنای فرهنگیان بالای ۱۰ سال است که هنوز تمام نشده و ابنیه و تأسیسات آن در حال تخریب هستند درحالی‌که تا پایان سال ۹۵، چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود.

جهان‌آرای با اشاره به آمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته خاطرنشان کرد: ۳۹۳ هزار و ۴۸ نفر مجموعه دانش‌آموزان با پیش‌دبستانی در سال تحصیلی گذشته بودند.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۷۹۰ نفر از دانش‌آموزان گیلانی سال گذشته را پایه اول ابتدایی تشکیل می‌دادند، افزود: ۱۹۰ هزار و ۸۸۳ دانش‌آموز در کل دوره‌های ابتدایی در سال تحصیلی گذشته در مدارس حضور داشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان تعداد کل دانش‌آموزان متوسطه دوره اول سال تحصیلی گذشته را ۹۱ هزار و ۸۵۹ نفر نام برد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۹ هزار و ۵۱۹ نفر پایه نهم و ۲۸ هزار و ۷۴۵ نفر پایه دهم متوسطه دوره دوم را تشکیل می‌دادند.

جهان‌آرای با اشاره به آمار دانش‌آموزان پایه دهم گیلانی به تفکیک رشته‌های تحصیلی طی سال تحصیلی پیش بیان کرد: دو هزار و ۶۷ نفر در رشته ریاضی فیزیک، هفت هزار و ۲۰۵ نفر در رشته علوم تجربی، هفت هزار و  ۹۹۸ نفر در رشته علوم انسانی، ۳۳ نفر در رشته علوم و معارف اسلامی، پنج هزار و ۲۷۹ نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای و ۶۶ هزار و ۱۶۳ نفر در شاخه کاردانش در پایه دهم تحصیلی حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیز بیان کرد: ۱۹۰ هزار و ۵۰ نفر با درصد ثبت‌نام ۹۹.۵۶ در دوره ابتدایی طی سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در کل دوره متوسطه اول نیز افزود: ۸۹ هزار و ۹۷۲ نفر با درصد ثبت‌نام ۹۷.۹۵ در مدارس استان ثبت‌نام به عمل‌آورده‌اند.

جهان‌آرای همچنین با اشاره به دانش‌آموزان ثبت‌نام کننده در رشته‌های نظری و فنی در مدارس گیلان طی سال تحصیلی جدید نیز تصریح کرد: یک هزار و ۸۱۲ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۶هزار و ۱۹۷ نفر در رشته علوم تجربی، هفت هزار و ۴۵۷ نفر در رشته علوم انسانی، ۲۹ نفر در رشته علوم و معارف اسلامی، چهار هزار و ۵۴ نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای و ۳ هزار و ۹۵۴ نفر در شاخه کاردانش در مقطع دهم تحصیلی تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۳۵۳ نفر در پایه یازدهم متوسطه دوره دوم ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۲۶ هزار و ۷۴۳ نفر نیز تا به امروز در پایه دوازدهم متوسطه دوره دوم در سطح مدارس گیلان ثبت‌نام به عمل‌آورده‌اند.

Share