فرماندار لاهیجان در ستاد مدیریت بحران:

اقدامات مدیران برای جابجایی و اسکان مردم در منطقه رانشی سوستان قانع کننده نبوده است

میرغضنفری اظهار داشت: باید در مواقع بحران تمامی امکانات و تجهیزات موجود بخش اداری و بخش خصوصی پس از تعمیر و روزآمد شدن در هنگام وقوع حوادث و وضعیت اضطراری در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیداسماعیل میرغضنفری عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان لاهیجان که با حضور مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان تشکیل شد اظهارداشت: باید در مواقع بحران تمامی امکانات و تجهیزات موجود بخش اداری و بخش خصوصی پس از تعمیر و روزآمد شدن در هنگام وقوع حوادث و وضعیت اضطراری در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بزودی در اولین فرصت یک مانور ناگهانی برای آزمایش توان آمادگی مدیران و مسئوولان شهرستان انجام خواهد شد و آنان باید همواره برای بحران ها آماده باشند،افزود: همه مدیران و مسئولان شهرستان باید درآماده باش کامل باشند و تمامی امکانات وتجهیزات نیز به روز شوند تا در هنگام وقوع هرنوع حادثه و بحران ها درکوتاهترین فرصت بتوانند در صحنه حاضر شده و پاسخگو باشند.

وی بر آماده باش همه دستگاه و اقدامات پیشگیرانه از قبیل لایروبی رودخانه ها، انهار و کانال های خروجی آب های سطحی و ذخیره سازی آرد کافی برای نانوایی ها تاکید کرد و تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان پیمانکاران خوبی و مجهزی وجود دارند که بخشداران و دهیاران باید ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی امکانات محلی حتما در هنگام بحران ها و رفع مشکلات برای خدمت رسانی مردم بکار گرفته شوند و حق الزحمه این تجهیزات نیز از محل دهیاری ها و یا از محل های دیگر پرداخت می شود که جای هیچ نگرانی از این نظر نباید وجود داشته باشد.

فرماندار لاهیجان گفت: یک میلیارد تومان به دستگاه های مختلف شهرستان برای اقداماتی نظیر دیواره سازی و لایروبی ها اختصاص داده شده است.

میرغضنفری با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به شهرستان لاهیجان در حال محقق شدن است و بخشی نیز تحقق یافته است افزود: از محل سفر ریاست جمهوری ۳۰میلیارد تومان جهت لایروبی رودخانه شهر لاهیجان در سال های ۹۸و ۹۹ به شهرستان تزریق خواهدشد.

وی تاکید کرد:هنوز جابجایی و اسکان مردم در منطقه رانشی سوستان لاهیجان که واحدهای مسکونی آنها در چند سال گذشته دچار خسارت شده بودند از دغدغه های مدیران شهرستان به شمار می روند که باید مدیران ذیربط از جمله بنیاد مسکن در این زمینه اقدام کنند و اقدامات آنها تاکنون قانع کننده نبوده است.

فرماندار لاهیجان در این جلسه همچنین از مجاهدت های رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس قدردانی کرد و یادآورشد: شهیدان رفتند که ما بمانیم تا راه آنان را ادامه دهیم.

Share