فرماندار صومعه سرا خبرداد:

افتتاح ۱۷۱ پروژه با اعتبار ۲۱میلیارد تومان در صومعه‌سرا | سفر ۲۱ مدیرکل به شهرستان برای رفع مشکلات

سیدمحمدی به برنامه های هفته دولت در شهرستان صومعه سرا اشاره و خاطرنشان کرد:: در هفته دولت ۱۷۱ پروژه با اعتبار حدود ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدجلال سیدمحمدی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به اقدامات صورت گرفته از زمان قبول مسئولیت در شهرستان صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: کمبود و بحران آب کشاورزی  یکی از مشکلات در فصل زراعی امسال در شهرستان بوده است که با لطف و عنایت خدا پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه ۱۵درصد از مزارع شهرستان صومعه سرا در این ایام با مشکل کم آبی مواجه شدند، افزود: متولیان امور کشاورزی و آب تلاش کردند وضعیت را مدیریت کردند.

سیدمحمدی با بیان اینکه بیشتر مزارع شهرستان صومعه سرا کانال آبخور هستند، افزود: استفاده غیرمجاز از آب کانال ها و شکستن کانال ها رسیدن آب را با مشکل روبه رو کرده بود. به دلیل بروز مشکلات فراوان در مسیر، با تنگناهای آبی در حوزه کشاورزی مواجه بودیم که خوشبختانه با بارش باران بخشی از این مشکلات برطرف شد.

وی با بیان اینکه طی ۳-۴ماه گذشته توانستیم سه چاه در روستاهای لالم،کتمجان و رفتگی را وارد مدار کنیم، خاطرنشان کرد: سعی شده است در این مدت در مکانهایی که با کمبود آب مواجه بودند آب چاه عمیق را در کانال سرازیر کنیم تا پاسخگوی کمبود آب باشد.

فرماندار صومعه سرا ادامه داد:  شهرستان صومعه سرا دارای ۴۷چاه دیزلی است که مقدمات کار برای برق دار شدن این چاهها در دستور کار قرار گر فته است. اعتبار مورد نیاز برق دار کردن چاهها ۸میلیارد است.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی ایستگاه پمپاژ آب در روستاهای نوخاله، هندخاله و چمثقال با اعتبار پیش بینی شده ۴میلیارد تومانی برنامه ریزی شده است، گفت: یکی از چالش‌های مهم شهرستان که امروز با آن مواجه هستیم حوزه برق رسانی است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیاری خوبی در این حوزه در شهرستان انجام شده که در سطح استان بی نظیر است با اینحال علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و بیشترین گلایه‌ها در زمینه توزیع نادرست است.

سیدمحمدی نصب ۲۱ ترانس در حوزه روستایی و ۱۱ ترانس در حوزه شهری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نصب و بهره برداری ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را از اقدامات صورت گرفته در شهرستان دانست و عنوان کرد: در شهرستان ۷۷ روستای دارای مشکل در حوزه برق شناسایی شده است که نیازمند ترمیم نوسانات برقی،  بهسازی خطوط انتقال و نصب ترانس هستند که از این تعداد تاکنون مشکل ۲۰ روستا به طور کامل مرتفع شده است.این روستاها در اولویت برنامه کاری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزشی نیز شش زمین چمن مصنوعی در شهرستان در حال اجرا است، تصریح کرد: سه سالن ورزشی نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی در روستاهای مرکیه، پشتیر و نوخاله اکبردر هفته دولت کلنگ‌زنی می شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه روستاگردی و حضور مسئولین در سطح روستاها برای بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها مهم‌ترین اولویت در شهرستان صومعه سرا است، اضافه کرد: تمام تلاشمان تداوم این برنامه است و این در حالیست که روزهای زوج هر هفته در یک بخش از شهرستان حضور می یابیم.

وی یکی دیگر از برنامه و اولویتها را دیدار از خانواده شهدا دانست و عنوان کرد: طبق دستورالعمل اجرایی استاندار مبنی بر حضور مدیران کل در شهرستانها تاکنون ۲۱ مدیرکل در شهرستان صومعه سرا در راستای رفع مسائل و مشکلات حضور پیدا کرده اند که در نوع خود بی‌نظیر است.

سیدمحمدی به نقش مردم در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت مردم به ویژه در حوزه روستایی بهره‌ برد.

وی به برنامه های هفته دولت در شهرستان صومعه سرا اشاره و خاطرنشان کرد:: در هفته دولت ۱۷۱ پروژه با اعتبار حدود ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار صومعه سرا در خاتمه یادآور شد: ۱۰۶ پروژه در حوزه برق‌رسانی، اصلاح، نصب و توسعه، چهار طرح بوم‌گردی، ۱۱ پروژه راهداری بهره برداری از ۳۴ مسکن مددجویی و طرح‌های پرورش ماهی از جمله این پروژه ها است.

Share