آوای سلامت

ارتباط شش وضعیت پزشکی جدی با چین و چروک‌های صورت!

ظاهر شدن چین و چروک ها بر روی صورت شما در اثر افزایش سن، یک اتفاق طبیعی است با این حال برخی از این چروک ها آنقدر به تدریج عمیق می شوند که نمی توان آنها را تنها به افزایش سن مرتبط کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظاهر شدن چین و چروک ها بر روی صورت شما در اثر افزایش سن، یک اتفاق طبیعی است با این حال برخی از این چروک ها آنقدر به تدریج عمیق می شوند که نمی توان آنها را تنها به افزایش سن مرتبط کرد.

این خطوط عمیق نشان از ابتلا به مشکلات جدی سلامت دارند:

بیماری قلبی: بر اساس یک مطالعه جدید، چین و چروک های عمیق پیشانی، می تواند نشانه ابتلا به آترواسکلروز، سخت شدن سرخرگ ها و در نهایت ابتلا به بیماری قلبی باشد. چروک پیشانی و آترواسکلروز هر دو با استرس ارتباط نزدیک دارند. همچنین رگ های خونی در پیشانی نسبت به سایر قسمت های بدن ظریف تر هستند و خطر ایجاد پلاک در آنها بیشتر است.

فشار خون بالا: مطالعات نشان داده زنانی که چهره جوان تری نسبت به هم سن و سالان خود دارند، فشار خون کمتری نیز دارند. این زنان سیستم عروقی سالمی دارند و همین از پوست آنها محافظت می کند. در عوض کسانی که چروک های عمیقتری را روی صورت خود تحمل می کنند، اغلب دچار مشکلات فشار خون هستند.

سبک زندگی ناسالم: خطوط صورت شما می تواند نشانه ای از سبک زندگی غلط باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که از پوست صورت خود در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت نمی کنند و تغذیه ناسالمی دارند، از خطوط عمیق روی چهره خود رنج می برند.

استخوان های ضعیف: چین و چروک شما همچنین می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را پیش بینی کند. محققان دانشگاه ییل، در دهه های ۴۰ و ۵۰ میلادی، چین و چروک روی صورت و گردن و تراکم استخوان ۱۱۴ زن را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند عمیق و ضخیم شدن چین و چروک پوست به کاهش تراکم استخوان در میان شرکت کنندگان در مطالعه مربوط است.

سرطان پوست: چروک های عمیق روی گونه شما می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را گوشزد کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید بدون محافظت، نه تنها این خطوط عمیق را ایجاد می کند، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می برد.

استرس: چروک های پیشانی و خطوط بین ابروها نشانه ابتلا به استرس زیاد نیز می تواند باشد. استرس سطح کورتیزول را بالا می برد و می تواند خطر ابتلا به چاقی، فشار خون بالا و دیابت را نیز افزایش دهد.

Share