رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت:

احتمال افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ هر لیتر بنزین | منتظر تصمیم دولت هستیم

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: تکلیف قانونی است که جایگاه‌دارحق‌الزحمه را از مردم بگیرد، جایگاه داران لیتری ۲۰۰ تومان حق‌الزحمه را پیشنهاد کرده بودند و در حال حاضر متقاعد شدند که ۱۵۰ تا ۱۰۰ تومان بابت هر لیتر از مصرف کننده دریافت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عطاپور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت جایگاه‌ها و عرضه سوخت بعد از اجباری شدن استفاده از کارت شخصی اظهار داشت: وضعیت جایگاه‌ها کماکان مثل قبل است، برخی از مردم از کارت شخصی و کسانی که کارت ندارند طبق دستوری که داده شده می‌توانند از کارت جایگاه‌دار استفاده کنند و مشکلی از این بابت نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی کارت‌ها به دلیل اینکه آدرس و یا خودرو عوض شده، در پست مانده‌اند و یا اینکه دارنده خودرو اقدام به دریافت کارت نکرده اما در هر صورت جایگاه‌دار با مردم همکاری می‌کند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت توضیح داد: بر اساس سهمیه‌بندی دارنده خودرو برای نوبت اول می‌تواند تا ۳۰ لیتر سوخت‌گیری کند و اگر سفر طولانی شود می‌تواند از جایگاه‌های دیگر سوخت دریافت کند.

وی در ادامه با اشاره به قانون بودجه ۹۸ مبنی بر دریافت حق الزحمه جایگاه‌دار از مردم گفت: در حال حاضر بابت سوخت، یارانه پرداخت می‌شود، به همین دلیل دولت به دنبال سهمیه‌بندی است و بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ درصدی از ارزش ریالی فرآورده را می‌توان از مصرف کننده دریافت کرد.

عطاپور افزود: مجلس تاکید دارد نباید قیمت بنزین و فرآورده بالا برود اما در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸ عنوان شده حق‌الزحمه و یا حق‌العمل جایگاه‌داران از مشتری دریافت شود. اکنون بحث این است که دولت متقاعد می‌شود که این قانون اجرا شود یا خیر.

وی با اشاره به تاکید دولت و مجلس مبنی بر گران نشدن بنزین تصریح کرد: تکلیف قانونی است که جایگاه‌دارحق‌الزحمه را از مردم بگیرد، جایگاه داران لیتری ۲۰۰ تومان حق‌الزحمه را پیشنهاد کرده بودند و در حال حاضر متقاعد شدند که ۱۵۰ تا ۱۰۰ تومان بابت هر لیتر از مصرف کننده دریافت شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تاکید کرد: مجلس تکلیف کرده قیمت بنزین گران نشود، سهمیه‌بندی هم اعمال نشود، اما باید دید اگر نرخ بنزین تغییر نکند آیا مردم آمادگی پرداخت لیتری ۱۰۰ تا ۲۵۰ بابت حق‌الزحمه جایگاه‌دار را دارند یا خیر.

وی گفت: دولت در واگذاری تصدی‌گری تکلیف دارد و وزارت نفت تلاش می‌کند فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، اما مشارکت بخش خصوصی و وزارت نفت باید با همراهی مردم باشد.

عطاپور گفت: طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ کارمزد جایگاه‌دار باید از مشتری گرفته شود، این کارمزد در جایگاه‌های بین شهری ۱۵ درصد، جایگاه‌های دورتر و حومه ۲۰ درصد و در جایگاه‌های پرفروش و داخل شهر ۱۰ درصد است.

وی اعلام کرد: احتمالا افزایش کارمزد جایگاه‌داران از ابتدای مهر اجرایی خواهد شد.

Share