گزارش دیارمیرزا از اتفاقات پیرامون تیم فوتبال شهرداری آستارا

اتفاقات غیرعادی در باشگاه شهرداری آستارا | برای علیرضا رخ‎چکا چه اتفاقی رخ داد؟

شهرداری آستارا در اولین بازی رسمی خود از سری مسابقات جام حذفی با سرمربیگری اشجاری با نتیجه یک بر صفر مقابل دریا حربده محمودآباد در ورزشگاه پوریای ولی تالش شکست خوردند و ناباورانه از دور رقابت‌ها حذف شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم فوتبال شهرداری آستارا سال گذشته با سرمربیگری حسن اشجاری و حضور قدرتمند در لیگ دسته سوم کشور پس از ۲۵ بازی با ۱۷ برد و هشت مساوی و بدون باخت با ۵۸ امتیاز مقتدرانه قهرمان گروه اول لیگ دسته سوم شده و برای اولین بار در تاریخ فوتبال این شهرستان به لیگ دسته دوم کشور صعود کرد.

صدا، صدای قهرمانی بود و شور و شعف آن در میان فوتبال دوستان شهرستان موج می زد که بحث عدم تمدید با سرمربی موفق تیم به گوش رسیده و کم کم زمزمه های جدایی سر رسید.

پس از مصاحبه های متوالی هیات مدیره و تغییر در کادر مدیریتی باشگاه حسن اشجاری از این تیم جدا شد و علیرضا رخ چکا سرمربی شهرداری شد.

اتفاقات در آینده به گونه ای رقم خورد که پس از تمرینات متوالی سرمربی جدید با تیم و برگزاری بازی‌های تدارکاتی در کمتر از ۲۴ ساعت مانده تا آغاز نخستین بازی رسمی تیم فوتبال شهرداری طی رخدادی رخ چکا در کمتر از یک ماه پس از سرمربیگری از این تیم برکنار و اشجاری بعد از ۴ ماه مجددا به شهرداری بازگشت.

جدایی سرمربی شهرداری در حالی اتفاق افتاد که پیش از این سعید چهاربند مدیر اجرایی این باشگاه از سمت خود استعفا داده و این استعفا از سوی آرش بابلیان مدیرعامل باشگاه مورد پذیرش قرار گرفت.

آن گونه جدایی و اینگونه بازگشت اشجاری در آستانه برگزاری لیگ دسته دوم و جدایی بازیکنانی نظیر سجاد شکری، محمدرضا کسمایی، نیما دلاوری، مرصاد فلاح نژاد، رضا میزانی، علی مرتضایی، نیما نجفی، آرمان آبسالان و شاهین مهدی پور پس از جدایی «رخ چکا» نگرانی را در دل هواداران این تیم محبوب بیش از پیش کرد.

شنبه این تیم در اولین بازی رسمی خود از سری مسابقات جام حذفی با سرمربیگری اشجاری با نتیجه یک بر صفر مقابل دریا حربده محمودآباد در ورزشگاه پوریای ولی تالش شکست خوردند و ناباورانه از دور رقابت‌ها حذف شد.

معتقدم کادر فنی قبلی از بازیکنان خواسته به تمرین نیایند

حسن اشجاری بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی شهرداری آستارا در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به مهمان‌نوازی مردم آستارا در یک سال گذشته از او گفت: حضور در آستارا یکی از بهترین سالهای عمر ورزشی ام بوده و حمایت بی نظیر مردم را همواره در کنار تیم احساس می کنم.

اشجاری در خصوص نحوه رفتن از تیم پس از پایان فصل گذشته گفت: پس از اتمام فصل به دنبال احقاق حقوق خود بوده و صحبتی از ماندن نشد، سپس چند بار در حد تلفنی با مدیرعامل برای مذاکره صحبت هایی شد که در بحث مالی به توافق نرسیدیم و البته مبلغ درخواستی هم خیلی کمتر از مواردی بود که عنوان می شد.

سرمربی شهرداری آستارا از تماس مدیرعامل این باشگاه طی ۷۲ ساعت گذشته با وی برای تصدی این پست خبر داده و بیان کرد: در طول ۴۰ روز گذشته هم صحبت‌هایی با بنده شد که به دلیل غیر اخلاقی بودن مذاکره با وجود داشتن سرمربی آن را نپذیرفتم، بنده موقعی آمدم که کار «رخ چکا» در آستارا به پایان رسیده بود.

وی از تلاش دست های پشت پرده برای عدم حضورش در آستارا خبر داد و عنوان کرد: عده‌ای با مطرح کردن توهین بنده به مردم آستارا سعی در مقابل هم قرار دادن من و مردم هستند، اشجاری نمک خورده و نمکدان شکن نیست و این سخنان باعث روسیاهی برای زغال شده و خلاف آن نیز ثابت شد.

اشعاری با اشاره به رفتن بازیکنان آمده با رخ چکا به تیم گفت: در بدو حضورم با فراخواندن تمام بازیکنان برای مشاهده کیفیت بازی آنها به دلیل عدم شناخت سعی در ارزیابی آنها داشته و متاسفانه این بازیکنان تمکین نکرده و سر تمرین نیامدند، بنده معتقدم کادرفنی قبلی از این بازیکنان خواسته سر تمرین شهرداری حضور پیدا نکنند درحالیکه ما از هر کسی که بتواند کمکی به تیم کمک کنند استقبال می‌کنیم.

سرمربی شهرداری از اضافه شدن سه بازیکن در ۲۴ ساعت اخیر به این تیم خبر داد و گفت: فردا نیز چهار بازیکن با کیفیت از تیم‌های خوشه طلایی ساوه و شهرداری فومن به تیم اضافه می‌شوند و با توجه به زمان کم باقیمانده کار سختی برای شروع لیگ داریم.

 

ضرورت تجهیز ورزشگاه

حال با توجه به در حال تکمیل شدن مجموعه ورزشی وحدت آستارا نیاز مبرم به تجهیز ورزشگاه برای میزبانی از مسابقات فوتبال احساس می شود. امید است که فوتبال این شهرستان به روزهای اوج خودش که ۳ تیم آماده فوتبال آتش نشانی، صنعت نفت و گمرک در فوتبال گیلان را داشت برسد و بازیکنانی همچون علیرضا حکیم زاده، پایان رافت، مهدی جوهری، مقصود چندل و دیگر بزرگان ورزش این شهرستان را به فوتبال کشور معرفی کند.

Share