با حضور جمعی از مسئولان؛

آیین تکریم و معارفه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

آیین تکریم دکتر محمد عباسی، معاون سابق دانشگاه و معارفه دکتر فردین مهرابیان، سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور دکتر ارسلان سالاری، سرپرست دانشگاه و جمعی از معاونان و مسوولان دانشگاه در سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تکریم و معارفه معاونان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان باحضور سرپرست و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

ارسلان سالاری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین تکریم و معارفه معاونان بهداشتی دانشگاه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفت: مراکز بهداشتی، به عنوان خط مقدم مراجعه مردم جهت ارایه خدمات محسوب می شوند.

وی افزود: یک سوم نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت مشغول بکار می باشند، از این رو تلاش و زحمات آنها جای تقدیر دارد.

سالاری ضمن تقدیر از زحمات معاون قبلی معاونت بهداشتی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همفکری و همدلی معاون جدید معاونت بهداشتی دانشگاه و مجموعه بهداشتی بتوانیم بیش از پیش در جهت ارتقا بهداشت و سلامت جامعه پیش برویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تاکید بر این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت، دارای یک عقب ماندگی مزمن است، تصریح کرد: اگر هر کدام از ما در هر جایگاه سازمانی که هستیم، بخواهیم آن جایگاه را بهبود بخشیم، بی شک رشد آن حوزه را شاهد خواهیم بود.

وی عدم اجرای طرح تحول بهداشت در حوزه شهری را از جمله مهمترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشتی ذکر کرد و  به منظور رفع مسایل و مشکلات پیشرو در دانشگاه، بر اجرای برنامه پزشک خانواده شهری، پاسخگو بودن مدیران شبکه ها، استفاده از ظرفیت های شورای سلامت، آموزش در تغییر سبک زندگی و استفاده از رسانه ها، اصلاح ساختار و رعایت عدالت، گسترش آموزش مجازی و استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی، تکمیل پرسنل مورد نیاز به ویژه برای مراکز شبانه روزی و … تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: امروز جا دارد پای درس بزرگ مردی بنشینیم که متعلق به همه ما است، پای درس انسانی که رسول اکرم (ص) وقتی به معراج رفت او را دید و او کسی جز، مولای متقیان حضرت علی (ع) نیست.

وی واقعه عاشورا را نتیجه عدم توجه به واقعه غدیر عنوان کرد و افزود: طبق فرموده حضرت علی (ع) در حکمت ۷۳ نهج البلاغه، کسی که خود را رهبر مردم قرار می دهد یعنی مسوولیتی را می پذیرد که بقیه دنباله رو او هستند. این فرد پیش از اینکه به تعلیم دیگران بپردازد باید اول در اصلاح خود کوشا باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی در خاتمه ضمن عرض خداقوت به معاون قبلی بهداشتی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سکانداری و هدایت سرپرست جدید دانشگاه، بتواند خدمتگزار نظام مقدس و زمینه ساز ظهور امام عصر ( عج) باشد.

دکتر محمد عباسی، معاون سابق بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: ماهیت رشد و پیشرفت، ماهیت تدریجی است، رشد در جهش های بلند مدت بدست نمی آید بلکه در حرکت های تدریجی است.

وی ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فرایندهای جاری حوزه بهداشتی، از همکاری و تلاش تمامی مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر کرد.

دکتر فردین مهرابیان، سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز داشتن نیروی انسانی متخصص، مجرب و توانمند را از مشخصه های بارز حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه ذکر کرد که در این حوزه، به عنوان سربازان خط مقدم سلامت، مشغول به فعالیت می باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت باید بحث هزینه اثربخشی هم مورد توجه قرار گیرد، گفت: نظارت بر شاخص ها فرایندی، لازم و ضروری است اما در کنار آنها باید شاخص های پیامدی را هم مدنظر قرار داد. ویژگی بهداشت این است، که اثرات خود را زود نشان نمی دهد.

مهرابیان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که در آموزه های دینی ما به آن توجه شده، مشتری مدار بودن و تکریم به ارباب رجوع است، تصریح کرد: کارمندان مشتریان درون سازمانی ما هستند که باید برای جلب رضایتمندی آنها هم تلاش کنیم.

وی درپایان یادآور شد: برای ارتقا جایگاه بهداشت در سطح استان، نیازمند حمایت و همدلی مسوولان استان، استانداری، فرمانداری و صدا و سیما مرکز استان هستیم.

آیین تکریم دکتر محمد عباسی، معاون سابق دانشگاه و معارفه دکتر فردین مهرابیان، سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور دکتر ارسلان سالاری، سرپرست دانشگاه و جمعی از معاونان و مسوولان دانشگاه در سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در پایان این مراسم ازسوی سرپرست دانشگاه لوح سپاس به دکتر محمد عباسی، معاون قبلی بهداشتی و حکم انتصاب به دکتر فردین مهرابیان، سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهدا شد.

Share