رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

آماده‌ایم از خطاهای گذشته همسایگان بگذریم|اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند

رئیس جمهور شکاف میان ملتهای منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست وبا بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می گذریم، تاکید کرد: منطق ما، امنیت درون زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح “ائتلاف امید” و “ابتکار صلح هرمز” به نیویورک می رویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ” با اقتدار نیروهای مسلح و ملت بزرگ، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت”، اظهارداشت: ما مرد دفاع و نه اهل تسلیم هستیم و اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تجربه دفاع مقدس است که دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد، گفت: امروز سی و نه سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد و زمانی است که باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای استقلال ، آزادی و تحقق عدالت مردمی و اسلامی مسیر خود را یافته و به پیروزی دست یافته بود، گفت: انقلاب اسلامی می‌توانست برای کل منطقه و جهان خیر، نعمت و برکت باشد اما دشمنان انقلاب از همان روز اول روبروی اراده ملت ایران قرار گرفته و تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند.

رئیس جمهور ایجاد ناامنی‌ها، انجام توطئه برای تجزیه کشور، ترور بزرگانی همچون علامه شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر و دیگر عزیزان و بزرگان این کشور را از جمله تلاش‌های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب و ملت ایران به این هم اکتفا نکرده و طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اولین توطئه دشمنان طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران راست و چپ طراحی و تبلیغ شده بود و از طرفی تلاش می‌کردند با کلمه حق، باطلی را دنبال کنند و به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را برهم بزنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امام راحل عزیز با درایت خود اولین فرمان به مردم برای ایستادگی و مقابله با همه توطئه‌گران را صادر کرد و از خوزستان گرفته تا کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، جوانان غیور و نیروهای مسلح ما در مقابل همه کسانی که می‌خواستند به اسم مزدور پایه‌های انقلاب را سست کنند، ایستادند.

دکتر روحانی در ادامه افزود: سرانجام جنگی به نام جنگ افلقیان و بعثی‌ها را به ملت ایران تحمیل کردند، اما امام(ره) با هوشیاری و مدیریت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و به دنبال آن نیروی انقلابی جدیدی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که اینها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از کشور و امنیت ملی ما بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر این درایت امام راحل در آن زمان نبود، در آن شرایط اولیه پیروزی انقلاب و پیچیدگی‌های آن روز ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند، گفت: نیروهای مسلح با فرمان امام راحل و وحدت و یکپارچگی خود و حضور و حمایت مردم در صحنه ۸ سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام و ایران مقاومت کردند؛ دشمنانی که با ایدئولوژی شرق، سلاح غرب، چراغ سبز آمریکا و پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم انقلابی این سرزمین آمده و سلاح خود را به سمت سینه مردم نشانه رفته بودند.

دکتر روحانی تأکید کرد: این مردم با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه شرق و غرب ترسیدند و نه از سلاح‌های آنها ترسیدند. از حمایت‌های سیاسی شرق و غرب ترسی به خود راه ندادند و در برابر پول ارتجاع عرب تسلیم نشدند.

رئیس جمهور افزود: ارتجاع عرب با پول‌هایی که در اختیار افلقیان قرار دادند و با بندرهایی که در اختیارشان گذاشتند، نتوانستند در مقابل اراده، وحدت، ایستادگی و یکپارچگی ملت ایران کاری کنند و جنگ تحمیلی ۸ ساله در کنار خسارت‌های فراوانش ارزش‌های زیادی برای ما داشت و به تعبیر رهبر انقلاب جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

دکتر روحانی تأکید کرد: بخاطر موفقیت‌ها در همان جنگ بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک و سرزمین ما و تحمیل جنگی دیگر بر این ملت، به تردید و پشیمانی وا داشته است و دشمنان امروز جرأت تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح بزرگ ایران و ملت یکپارچه و مقاوم ما ندارند و نخواهند داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر راه دیگری برگزیده‌اند و به جای جنگ نظامی به تعبیر خود جنگ اقتصادی و به تعبیر صحیح تر، تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، گفت: مردم ما طی ۴۰ سال گذشته و بویژه ۱۰ سال اخیر فشار تحریم‌های ظالمانه را در مقاطع مختلف تحمل کردند و امروز هم با هوشیاری، ایستادگی، اتحاد در جهاد میدان اقتصادی از این مهلکه سخت عبور خواهند کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش بنیان، مبتکران و تولیدکنندگان به عنوان سرداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند، گفت: ما می‌توانیم با اراده و ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی یک بار دیگر سر تعظیم فرود آورد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره هستیم اما اهل ذلت و تسلیم نیستیم، ما مرد دفاع و ایستادگی هستیم، اما مرد تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم؛ همانگونه که اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

Share