امام جمعه آستارا:

آرایش غلیظ در شان اباعبدالله (ع) نیست | حضور در خیابانها زیاد و در مساجد کم است

حافظ نیا با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران گفت: حضور در خیابانها زیاد و در مساجد کم است، نباید جمعیت عزاداران مساجد کم باشد و در خیابان ها پرسه بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول گریه کردن و گریان برای امام حسین(ع) را دارای پاداش دانست و گفت: خواندن روضه برای اباعبدالله همواره تاکید شده و مداحان باید در چهارچوب مشخص شده شعر و عرف مداحی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا تمام چشم‌ها را در قیامت گریان دانست و بیان کرد: تمام چشم‌ها به جز چشم هایی که برای حسین(ع) گریه کردند گریان شده و گریه برای شهید کربلا انسان را بهشتی می کند.

وی تلاش مداحان برای بیان واقعیت های عاشورا را یک الزام دانست و تصریح کرد: مادحین باید با بیان واقعیت‌ها و اتفاقات، واقعه عاشورا را به نحو احسن تبیین داده و به مردم انتقال دهند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حاشیه های محرم گفت: روضه ها و مداحی های دروغ از جمله حواشی است که اینگونه حرکات به شکوه عزاداری ها لطمه می‌زند.

حافظ‌نیا تبیین شعار های عاشورا را وظیفه مادحین دانست و بیان کرد: اشعار پیام دار نقش مهمی در معرفت افزایی و افزایش شور و شعور در کنار یکدیگر داشته و دنیا باید عظمت پیام‌ها و واقعیت‌های واقعه عاشورا را بشناسد و درک کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اتمام مهلت جمهوری اسلامی به اروپایی‌ها و شروع گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: همه مسئولین باید این گام سوم را محکم‌تر بردارند، دستگاه دیپلماسی نباید به وعده‌های بی‌پایه غربی‎ها اعتماد کرده و تمام تعهدات باید مکتوب، تضمینی و قابل پرداخت باشد، هر گونه تعلل و بسنده کردن به مطالبات حداقلی باعث کاهش همراهی مردم در این موضوع خواهد شد.

وی تبدیل سایت فردو به کاربری تحقیقاتی را خواستار شد و گفت: سانتریفیوژهای نسل شش و هشت به عنوان یک اهرم فشار برای اروپایی‌ها است و در صورت تعلل آنها باید این سانتریفیوژها را راه اندازی کنیم.

حافظ نیا با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران گفت: حضور در خیابانها زیاد و در مساجد کم است، نباید جمعیت عزاداران مساجد کم باشد و در خیابان ها پرسه بزنیم.

وی با انتقاد از وضعیت پوشش حجاب در این ماه گفت: عده‌ای شان ابا عبدالله الحسین(ع) را رعایت نمی‌کنند، چهره‌های بزک شده و شرم آور حقیقت آزار دهنده است، حسین(ع) از زنان عفت و حیا می خواست، شما برای خودنمایی و نشان دادن زیبایی آمده‌اید یا عزاداری برای شهید کربلا؟ آرایش های غلیظ در شأن اباعبدالله نیست.

امام جمعه آستارا حکم رهبر معظم انقلاب برای حرام بودن قمه زنی را یک حجت با مومنان دانست و گفت: باید جلوی این گونه افراد را گرفت و دستگاه قضا و نیروی انتظامی باید با اینان برخورد کند.

امام جمعه آستارا تجمع بزرگ عاشوراییان این شهرستان را فردا ساعت ۱۷ در جلوی مسجد آبروان شهرستان دانست و حضور پر شور عزاداران را خواستار شد.

Share