مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد:

گیلان پایلوت اجرای طرح خانه‌های کارآفرینی در کشور | طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای گیلان از اجرای طرح خانه‌های کارآفرینی در این استان برای نخستین بار در کشور خبر داد، گفت: این طرح با هدف مهارت آموزی و ایجاد اشتغال اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسینی عصر یکشنبه در جلسه شورای مهارت گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به همکاری بخش خصوصی و دولتی برای افزایش مهارت آموزی و اشتغالزایی توسط این سازمان درباره طرح خانه‌های کارآفرینی، اظهار کرد: این طرح در کشور برای نخستین بار در گیلان در راستای توسعه کسب و کار افراد انجام شده و نیازمند فضا و مکان مناسب برای فروش محصولات این افراد است.

حسینی با اشاره به آموزش افراد علاقمند توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه صنایع دستی، گفت: افراد در ۸۰ زیر شاخه صنایع دستی آموزش‌های لازم را خواهد دید و هدف سازمان از این آموزش‌ها ایجاد بازار فروش برای این افراد است.

اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان

وی در ادامه به اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف این طرح توسعه منابع درآمدی روستاییان با آموزش تلفیقی رشته‌های دارای ارزش افزوده است که برای تحقق آن باید رشته‌های دارای ارزش افزوده و اشتغال‌زا را متناسب با ظرفیت‌های ارشد شهرستان شناسایی کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه مهارت آموزی یک فعالیت جمعی است، اظهار کرد: در این زمینه نیازمند بلوغ سیاست‌گذاری هستیم از این رو آموزش مهارتی منجر به اشتغال نیازمند همکاری شوراها و ائتلاف با سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به سایر طرح‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت آموزی و اشتغالزایی افراد جویای کار، گفت: اجرای آموزش دوگانه پذیرش دانشجویان به عنوان کارآموزان کارگاه‌های آموزشی برای آموزش در محیط واقعی کار، اجرای طرح اقدام مشترک با سایر دستگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی ماهر، اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان، طرح تعامل آموزش مهارتی و اشتغال با اهداف رونق تولید یا ایجاد منابع درآمدی متنوع برای جوامع هدف در راستای ارائه فرصت‌های جدید کسب و کار کم هزینه با بهره وری بالا ایجاد شبکه‌های کارآفرینی محلی از جمله اهداف این سازمان است‌.

Share