گزارش تصویری توزیع لوازم التحریر در روستاهای محروم آستارا

توزیع لوازم التحریر در روستاهای دور افتاده شهرستان مرزی بندر آستارا به طور پیوسته از سال ۷۶ توسط تنها مرکز سیار روستایی فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۸ روستای بخش مرکزی و لوندویل انجام می‌شود.

 

فعالیت های این مرکز شامل بخش های قصه گویی و شعرخوانی، نقاشی و کاردستی، داستان نویسی و خاطره نویسی و مجموعا ۴۲ فعالیت فرهنگی ادبی و هنری است.

کتابخانه سیار روستایی با حضور در میان دانش آموزان دبستان صائب تبریزی روستای مشند توزیع لوازم و تحریر و کتاب را انجام داد.

مهدی گرامی پور مدیر آموزگار این دبستان با اشاره به ۱۸ سال سابقه فعالیت خود در این دبستان روستا گفت: ۵۷ دانش‌آموز این روستا همواره در طول سال کمک های فرهنگی و آموزشی را از کتابخانه سیار کانون دریافت کرده و اوقات فراغت آنها نیز توسط این عزیزان پر می‌شود.

توحید شفق پور مسئول تنها مرکز فعال سیار روستایی کانون پرورش فکری آستارا با اشاره به وسعت فعالیت این مرکز گفت: این مرکز از سال ۷۶ به طور پیوسته روزانه فعالیت خود را انجام داده و با در اختیار داشتن هشت هزار جلد کتاب و هزار و ۵۰۰ عضو دختر و پسر در ۲۸ روستای شهرستان روزانه بالغ بر ۶۰ جلد کتاب بطور متوسط در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی به دانش آموزان روستاهای دورافتاده امانت می دهد.

Share