واکنش امام جمعه اسالم به پخش آهنگ یک خواننده:

«کوچه نسترن» به نماز جمعه اسالم رسید | این کوچه دور نیست، مجاور بن‌بست فرهنگی ماست

باقری گفت: اتفاقی که به غیر از یکی دو مورد کسی نسبت به آن موضع گیری نکرد مثلا من در روزنامه جوان مطلبی در مورد آن خواندم. کوچه نسترن دور نیست، مجاور بن بست فرهنگی ماست. همانجا که برخی مسئولان فرهنگی ما از پرداختن به مفاهیم با ارزش دینی و انقلابی مثل مقاومت، ابا دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم با تسلیت هفتم ذیحجه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به بیان فضائل و ویژگی های آن امام بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت در دورانی که حکومت باطل بنی امیه سعی داشت با حق جلوه دادن باطل اساس اسلام را از بین ببرد، با راه اندازی نهضت علمی که بعدا ثمره و نتیجه آن در دوران امام صادق(ع) نمایان شد اسلام حقیقی و توحید را با احیای دوباره علوم اسلامی و شکل دادن شاخه های جدید علمی حفظ کرد و به همین دلیل ایشان به باقرالعلوم ملقب کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان ضمن آرزوی سلامتی و قبولی اعمال برای حجاج بیت الله الحرام گفت: مناسک حج مراحل شناخت و معرفت خداوند است و اوج این شناخت و معرفت را می توان در کلمه کلمه دعای عرفه امام حسین (ع) دریافت.

باقری قربان کردن را نماد گذر از هوی و خواهش های نفسانی دانست و اذعان کرد: هر چند گوشت و خون قربانی به خدا نمی رسد ولی حاجی به وسیله قربانی کردن و خالص کردن نیت در گذشتن از مال دنیا به خدا نزدیک می شود. شایسته است قسمتی از قربانی را به دست نیازمندان واقعی برسانیم و کمیته امداد بهترین متولی برای انجام این امر است.

امام جمعه اسالم با تبریک دستاورد جدید قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء در تولید و صادرات بنزین تصریح کرد: عزیزان سپاه پاسدارن در پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانسته اند به تولید بنزین با اکتان ۹۱ دست پیدا کنند و در شرایطی که دشمن اجازه فروش نفت خام ما را نمی دهد صادرات بنزین یک ارزش افزوده و نشانه اراده و قدرت ما در ایستادگی در مقابل فشارها و شکست دادن تحریم هاست.

خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت بیست و سوم مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه با رژیم صهیونیستی و روز مقامت اسلامی عنوان کرد: روحیه مقاومت رمز پیروزی های متعدد ما در این چهل سال در منطقه و جهان بوده و هست و باید با بهره گرفتن از ابعاد مختلف مقاومت در زمینه های مختلف نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی راه ایستادگی در مقابل دشمنان را در دنیا نهادینه کنیم.

باقری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که سرشار از پیام ها و نکته های اخلاقی، انسانی و حتی مدیریتی در سایه مقاومت است ظرفیت دفاع مقدس می باشد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای گنج تمام نشدنی است افزود: باید با استفاده از زبان فرهنگ و هنر که زبان مشترک دنیاست پیام مقاومت را از آن صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ما در یک جنگ نرم و فرهنگی با دشمنان قرار داریم گفت: فرهنگ و هنر مسأله دست چندم نیست بلکه مسأله اول هر جامعه و سنگ زیربنای توسعه و پیشرفت یک کشور است. باید مشکلات فرهنگی خودمان را از درون مدیریت کنیم و محتوا و خوراک فکری مناسب با نسل جدید تولید کنیم ولی متأسفانه در بسیاری از جاها مسئولان و متولیان فرهنگی ما عنان کار از دستشان در رفته و دشمن سوار بر مرکب مراد شده و می تازد. در کورس فرهنگی با دشمن هرجا ما ترمز کردیم و سرعت کم کردیم دشمن تیک آف کشید و یکباره سبقت گرفت.

این فعال فرهنگی با گلایه از برخی هنرمندان و منتقدان و اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری ارزشی بر اساس ظرفیت دفاع مقدس و مقاومت یا کار فاخری صورت نگرفته یا همان معدود کارهای صورت گرفته هم مورد هجمه قرار گرفته و متهم به سفارشی بودن و حتی تا مرحله بایکوت پیش برده اند.

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان فرهنگی ما هم که کمیت شان می لنگد. به جای اینکه چهره واقعی ایثار و گذشت رزمندگان و شهدا را که با اخلاص و اراده به جبهه ها می رفتند و جانفشانی می کردند را نشان دهیم دست روی دست گذاشتیم تا یک خواننده لس آنجلس نشین بخواهد اسلام آمریکایی به ما نشان بدهد و خط جهاد و شهادت را وارونه جلوه دهد و از لباس یک رزمنده خیانت و دزدی برخی خائنان را به رخ ما بکشد.

باقری در خاتمه گفت: اتفاقی که به غیر از یکی دو مورد کسی نسبت به آن موضع گیری نکرد مثلا من در روزنامه جوان مطلبی در مورد آن خواندم. کوچه نسترن دور نیست، مجاور بن بست فرهنگی ماست. همانجا که برخی مسئولان فرهنگی ما از پرداختن به مفاهیم با ارزش دینی و انقلابی مثل مقاومت، ابا دارند و سرها را زیر برف کرده اند و راحت خوابیده اند.

Share