نماینده مردم رشت در مجلس:

کلانتری باید به جرم افترا مجازات شود | ادبیات کوچه بازاری از معاون رئیس‌جمهور بعید است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه پاسخ اظهارات غیرواقعی کلانتری، رئیس محیط زیست را در صحن علنی مجلس خواهیم داد، گفت: کلانتری باید به دلیل افترا به نمایندگان مجازات شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد در مورد اظهارات عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر عدم پیگیری بودجه پسماند از سوی نمایندگان شمالی مجلس و اینکه آنها فقط هارت و پورت می‌کنند، گفت: از معاون رئیس جمهور بعید است که با ادبیات کوچه بازاری نمایندگان مجلس را مورد خطاب قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: کلانتری در گذشته وزیر بوده و با وجودی که نسبت به چارچوب قوانین کشور اطلاعات کامل را دارد اما توپ را به زمین نمایندگان مجلس و در واقع کم‌کاری خود در بحث پسماند را به گردن نمایندگان شمالی میندازد.

رئیس سازمان محیط زیست باید به جرم افترا مجازات شود

وی با بیان اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند طی فرآیندهای قانونی است، ادامه داد: بی‌شک کلانتری باید به جرم افترا به نمایندگان تحت تعقیب قرار گیرد و مجازات شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: مجلس نمی‌تواند از صندوق توسعه ملی پولی برداشت و در بخش دولتی هزینه کند بلکه از منابع آن می توان برای تولید و خدمات استفاده کرد و سپس منابع را به صندوق بازگرداند در واقع شرط استفاده از منابع صندوق برگشت پذیر بودن آن است.

برداشت و استفاده از منابع صندوق نیازمند اخذ مجوز رهبری است

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس قانون برداشت و استفاده از منابع صندوق نیازمند اخذ مجوز رهبری است، ادامه داد: در این رابطه دولت جدولی در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی کرد که بر اساس آن باید برای مدیریت پسماند ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شد این در حالی بود که اذن مقام معظم رهبری اخذ نشده بود و مجلس به هیچ وجه حق ورود نداشت.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنابراین موضوع از دستور کار مجلس خارج شد و به طور قطع اگر مجلس تصویب می‌کرد شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام یا مجمع تشخیص مصحلت نظام با آن مخالفت می‌کردند؛ بهتر بود دولت پیش از ارائه بودجه به مجلس مجوزهای لازم را از رهبری اخذ می‌کرد.

Share