رئیس هیات کاراته شهرستان رشت:

کسی نمی‌تواند انتخابات هیات کاراته را مهندسی کند | راه نجات کاراته گیلان برگزاری انتخابات سالم است

صوفی با بیان اینکه امیدوارم در انتخابات تمام سلایق، افکار و عقاید پیرو قانون و شرع وارد کارزار انتخاب شوند و از تخریب هم جلوگیری شود، اظهار کرد: کسانی که فکر می‌کنند انتخابات هیات کاراته گیلان را می‌توانند مهندسی کنند از این فکر بیرون بیایند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مزدا صوفی، رئیس هیات کاراته شهرستان رشت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و عید قربان، با بیان اینکه خبرنگاران با قلم‌ خود به حق‌جویی می‌پردازند، گفت: خبرنگاران به دنبال انعکاس حقیقت هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود سه‌ماه است که ریاست هیات کاراته شهرستان رشت را در اختیار گرفتم، اظهار کرد: هنوز اتاقی نداریم که مخصوص هیات کاراته شهرستان رشت باشد.

صوفی افزود: سیستم اداری خاصی را به ما ندادند اما از آقای قدسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند. بنده در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند به عنوان یکی از اعضای تیم داوری اعزام شدم.

وی با بیان اینکه کاراته در چین به وجود آمد و در ژاپن تکامل یافته است، گفت: هرگز کاراته در المپیک شرکت نداشته است اما قرار است در المپیک ۲۰۲۰ اضافه شود.

رییس هیات کاراته شهرستان رشت با بیان اینکه تعریف کاراته در بین مردم‌ به درستی شکل نگرفته است، اظهار کرد: کاراته روش زندگی کردن را به انسان می‌آموزد و تنها به مشت و لگد زدن ختم نمی‌شود.

صوفی در ادامه بیان داشت:خانم فریبا مدنی که اصالتا رشتی هستند اما در آمریکا زندگی می‌کنند و همچنین آقای جواد سلیمی در کاراته جهان داریم که ما باید از جایگاه این دو بزرگوار در فدراسیون جهانی کاراته استفاده کنیم.

وی گفت: ما باید سعی کنیم که جایگاه از دست رفته کاراته شهرستان رشت را برگردانیم.

توسعه کاراته با انحصار ایجاد نمی‌شود

رییس هیات کاراته شهرستان رشت با بیان اینکه توسعه کاراته با انحصار ایجاد نمی‌شود بلکه توسعه کاراته با وحدت و همدلی صورت می‌گیرد، گفت: باید ما از نظرات مخالف استفاده کنیم و بگوییم زنده‌باد مخالف.

وی افزود: ما نباید منتقد خود را به گوشه رینگ ببریم و بگوییم که ما مخالف نداریم، بنده از مسئولین کاراته استان خواهش می‌کنم که کاراته استان گیلان به مسیر اصلی خود بازگردد.

صوفی همچنین ادامه داد: ما باید از پیشکسوتان استفاده کنیم تا سطح کاراته استان گیلان را بالا ببریم.

رییس هیات کاراته شهرستان رشت با بیان اینکه از سال ۵۴ تا ۹۸ تقریبا ۱۸ نفر ریاست هیات کاراته گیلان را برعهده داشته اند، گفت: اولین رییس انتخابی آقای حسن صیدگر به مدت دو سال رییس هیات بود و بعد از آن به جز آقای اصغریان بقیه افراد کمتر از ۴ سال رئیس بودند که این طبیعی نیست.

مزدا صوفی با بیان اینکه بنده از آقای رسولی شناختی نداشتم و وقتی ایشان آمدند گفتم نباید ایشان وارد هیات کاراته استان شوند، گفت: بنده دو دلیل داشتم اولا اینکه آقای رسولی از جنس کاراته نبودند و ثانیا به نظر من کسی که می‌خواهد اسپانسر شود لازم‌ نیست حتما رئیس هیات شود.

صوفی گفت: آقای رسولی گفت که به بنده کمک کنید، گفتم کاراته خانه بنده است و کسی من را نمی‌تواند از کاراته بیرون کند و به شما کمک می‌کنم. به آقای رسولی گفتم که باید هر فردی را در جایگاه خودش بگذارید. اگر آقای رسولی به ترکیب هیات دست نمی‌زد هنوز رئیس هیات کاراته گیلان بود.

رییس هیات کاراته شهرستان رشت در خصوص اظهارات رضا رسولی، رییس هیات کاراته استان گیلان‌ بابت هزینه یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی گفت: بنده در این مدت تحرک خاصی ندیدم.

وی با بیان اینکه بنده علاقه خاصی به آقا آریامن قویدل رئیس جدید هیات کاراته دارم، گفت: در حکم آقای آریامن قویدل آمده است که در مدت سه ماه موظف به برگزاری انتخابات هستید بنابراین نمی‌توان آقای آریامن و رسولی را با هم مقایسه کنم.

صوفی در خصوص حضورش در انتخابات هیات رئیسه کاراته استان گیلان، گفت: حضورم در انتخابات قطعی نیست اما علاقه‌مندم در این زمینه ورود کنم.

وی با بیان اینکه رییس هیات باید دستش در جیب خودش باشد نه در جیب هیات، اظهار کرد: آقای رسولی نگفتند که من یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پول آوردم‌ بلکه گفته است که این میزان‌گردش مالی داشته‌ام.

صوفی با اشاره به اینکه تعداد هنرجویان کاراته اینقدر کم شده باشد باید به دنبال کیفیت باشیم نه کمیت، اظهار داشت: باید سعی کنیم ورزش قهرمانی را تقویت کنیم.

وی گفت: فعلا تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات ندارم اما اگر بیایم با برنامه می‌آیم و برنامه خود را انجام می‌دهم.

صوفی با بیان اینکه اگر‌ رییس هیات کاراته شوم هم خودم میتوانم اسپانسر شوم و هم از دوستان خودم استفاده کنم.

رییس هیات کاراته شهرستان رشت با اشاره به اینکه بنده با حضور آقای رسولی مخالف بودم، اظهار داشت: آقای رسولی می‌خواست مرا به عنوان دبیر هیات کاراته انتخاب کند که گفت برای من این کار هزینه دارد و در نهایت حکم ریاست رشت را داد که تا مدتی آنرا قبول نمی‌کردم.

صوفی با اشاره به اینکه آقای رسولی می‌خواست کار بکند اما به دلیل انحصار در کاراته اجازه کار به او ندادند، اظهار کرد: هرکاری هزینه‌ای دارد و کار جمعی ایثار می‌طلبد.

وی افزود: یک جشن به اسم یلدای همدلی گرفتند و در همان جشن با هم درگیر شدند. در مقوله تعلیم و تربیت، استاد خوب باید ذات خوب داشته باشد نه سخن خوب بگوید.

صوفی با بیان اینکه بنده متوجه نشدم سیاسیون ما ورزشی شدند یا ورزشی‌های ما سیاسی شدند، گفت: بنظرم اداره ورزش و جوانان دو مسئولیت در حوزه ورزش و جوانان دارد شما ببینید در این اداره چقدر به بحث جوانان پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در خصوص ورزش نیز دو بخش ورزش همگانی و ورزش قهرمانی وجود دارد که ورزش قهرمانی مهم است.

رئیس هیات کاراته شهرستان رشت با اشاره به اینکه مدیران مشلغه زیادی دارند، اظهار داشت: ما زمانی که می‌توانستیم بهترین استفاده را کنیم، بدترین استفاده را کردیم.

وی گفت: ما اگر در سیستم ورزش خودمان به دنبال قانون باشیم چنین مشکلاتی را نداریم و برای توسعه و پیشرفت باید قانونمدار باشیم.

صوفی با بیان اینکه باید یک تقویم ورزشی تنظیم شود تا هدف ما مشخص شود، گفت: در سیستم اداری توانستیم برای هیات کاراته بک شناسه در اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهیم.

رئیس هیات کاراته شهرستان رشت گفت: هیات کاراته باید بداند که یک سیستم اداری مدون باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در انتخابات تمام سلایق، افکار و عقاید پیرو قانون و شرع وارد کارزار انتخاب شوند و از تخریب هم جلوگیری شود، اظهار کرد: کسانی که فکر می‌کنند انتخابات هیات کاراته گیلان را می‌توانند مهندسی کنند از این فکر بیرون بیایند زیرا راه نجات کاراته گیلان برگزاری انتخابات سالم است.

صوفی در پایان گفت: اگر بیایم در انتخابات شرکت کنم و رای نیاورم در زندگی شخصی من اتفاق خاصی نمی‌افتد زیرا من با کت کاراته شخصیت نگرفتم.

اجرای مسابقه نمادین کاراته شهرستان رشت در پیاده راه فرهنگی رشت

به گزارش دیارمیرزا عابدی محزون، دبیر هیات کاراته شهرستان رشت در این نشست با بیان اینکه متاسفانه هیچگونه اطلاعات و آمار رسمی در خصوص تعداد باشگاه، مربی، داور و… شهرستان رشت در دست نیست، اظهار کرد: اولین برنامه کاری خود را بر این موضوع گذاشتیم که آماری از وضعیت کاراته شهرستان رشت بدست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات و آماری دقیق از وضعیت کاراته شهرستان داشته باشیم، افزود: به ۴۰۰ باشگاه در شهر رشت و به بخش‌های شهرستان رشت اعلام کردیم که طی ۱۵ روز آماری را به ما ارائه دهند.

محزون از برنامه‌های این هیات برای کاراته شهرستان رشت خبر داد و تصریح کرد: بازآموزی برای داوران و مربیان کاراته شهرستان، برگزاری دوره‌های کاتا و کمیته و… جهت بالا بردن سطح کاراته شهرستان داریم.

دبیر هیات کاراته شهرستان رشت با بیان اینکه در چند وقت اخیر به دلیل ایستایی کاراته شهرستان بازیکن شاخصی را در تیم ملی کاراته کشور نداریم، گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و سطح کاراته شهرستان رشت و استان گیلان را بالا ببریم.

وی از اجرای مسابقه نمادین کاراته شهرستان رشت در پیاده راه فرهنگی رشت از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: هدف از این برنامه شناساندن ورزش کاراته به مردم است.

محزون همچنین ادامه داد: مسابقات هفته دفاع مقدس در دو رسته بانوان و آقایان در بخش کوچصفهان شهرستان رشت برگزار می‌شود.

اشرف ندافی نیز در این جلسه با بیان اینکه به دلیل اینکه آمار دقیقی از وضعیت کاراته شهرستان نداریم نمی‌توانیم برنامه‌ای را در سطح بانوان اجرا کنیم، گفت: خانم ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران هستند و در آینده امیدواریم به مانند خانم موسوی افراد زیادی داشته باشیم.

Share