شکری خبرداد:

کارخانه کمپوست تالش به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز می‌شود

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: کارخانه کمپوست تالش که قرار است به روش BOT توسط یک سرمایه‌گذار داخلی ساخته شود به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود شکری در گفت‌وگو با تسنیم، طولانی شدن روند ساخت کارخانه کمپوست تالش به دلیل بروز برخی مشکلات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این سازه که قرار است به روش BOT توسط یک سرمایه‌گذار داخلی ساخته شود به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس از اعطای یک زمین در منطقه جوکندان به شهرداری جهت تأسیس کارخانه کمپوست تالش سخن گفت و عنوان کرد: مدتها قبل شهرداری تالش یکسری اقدامات اولیه را در این منطقه انجام داد اما فرآیند ساخت کارخانه به دلایل مختلفی ادامه پیدا نکرد و کار عملاً متوقف شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی برای ادامه ساخت کارخانه کمپوست تالش جذب شده‌اند تصریح کرد: در نهایت امر با یکی از این سرمایه‌گذاران توافقاتی برای ادامه عملیات ساخت کارخانه کمپوست انجام شد اما باز به دلیل عدم تأمین اعتبار، پروژه تعطیل شد.

شکری از برگزاری نشست مشترک در فرمانداری تالش برای حل مشکلات پیش آمده در روند ساخت و تکمیل کارخانه کمپوست این منطقه خبر داد و ابراز داشت: این نشست با شرکت سرمایه‌گذار فعلی طرح برگزار شد و پیمانکار مربوطه پروژه نیز برای ادامه ساخت کارخانه کمپوست اظهار تمایل کرد.

وی با ابراز امیدواری از برطرف شدن چالش‌های موجود در مسیر ساخت کارخانه کمپوست تالش خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذار کار را با جدیت تمام آغاز کند و مشکل اعتباری رخ ندهد انتظار داریم پروژه کارخانه کمپوست بر اساس قرارداد ۱۸ ماهه‌ای که منعقد شده مراحل ساخت و بهره‌برداری خود را به پایان برساند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در کارخانه کمپوست تالش را متذکر شد و اظهار داشت: پیمانکار این طرح از سرمایه‌گذاران باسابقه است که می‌تواند با استفاده از ارتباطات خود تکنولوژی‌های روز دنیا را برای تجهیز کارخانه کمپوست تالش به کار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عدم ساماندهی زباله و پسماند را از چالش‌های بسیار جدی استان‌های شمالی به ویژه گیلان دانست و عنوان کرد: اعتبار بسیار خوبی امسال برای این کار در نظر گرفته شده است که باید به بهترین نحو ممکن از این منابع مالی برای حل بخشی از مشکل پسماند گیلان استفاده کرد.

Share