رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد

چرا صدور کارت پایان خدمت برخی افراد دچار تاخیر شد؟

به دنبال زمان‌بر شدن ارسال کارت پایان خدمت سربازی برای برخی از افراد، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار موسی کمالی گفت: با اقداماتی که در سال های اخیر از سوی ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام شده است، نه تنها زمان صدور کارت پایان خدمت افزایش پیدا نکرده، بلکه این مدت کاهش نیز داشته و حتی مواردی بوده که سرباز طی یکی دو روز پس از پایان خدمت، کارتش را نیز دریافت کرده است.

او در مورد فرآیندی که منجر به کاهش زمان صدور کارت پایان خدمت شده است، ادامه داد: در سامانه‌ای که طراحی شده است، زمان اعزام به خدمت سربازان ثبت شده و زمان ترخیص آنان نیز محاسبه می‌شود که این امر باعث شده تا از یکی دوماه پایانی خدمت سربازان مراحل صدور کارت پایان خدمت نیز آغاز شده و طی یکی دو روز تا نهایتا یک هفته پس از ترخیص کارت این افراد صادر شده و به آدرس‌شان ارسال شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه چرا روند صدور کارت پایان خدمت برخی از افراد طولانی شده است، گفت: اولا لازم است این افراد مطمئن شوند که آیا کارت به آدرس‌شان ارسال شده یا نه. چرا که ممکن است هنگام ارسال کارت، کسی در خانه و آدرس اعلام شده حضور نداشته باشد.

کمالی ادامه داد: اما دو گروه ممکن است فرآیند ارسال کارت پایان خدمتشان طولانی شود و حتی گاهی به مدت دو تا سه ماه نیز طول بکشد. دسته اول افرادی هستند که در روزهای پایانی خدمت، مرتکب غیبت یا ترک چند روز محل خدمت می شوند. برای این افراد اضافه خدمت صادر و در سامانه نیز ثبت می شود که به همین دلیل کارت پایان خدمتشان با تاخیر صادر می شود.

او دسته دوم را افراد دارای کسر خدمت اعلام کرد و گفت: سربازان دارای کسر خدمت ایثارگری، بسیج و … اگر کسر خدمت خود را در همان روزهای نخست اعزام به سربازی ثبت کنند هنگام ترخیص مشکلی نخواهند داشت، اما برخی از این افراد به خصوص افراد دارای کسر خدمت‌های ایثارگری، این کسر خدمت را در روزهای پایانی خدمت‌شان ثبت کرده و بعد ترخیص شده‌اند. به همین دلیل در سامانه وظیفه عمومی تاریخ پایان خدمت این افراد همان تاریخ قدیمی ثبت شده و همین امر باعث می شود که کارت پایان خدمتشان دیرتر صادر شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: در همین راستا توصیه ما به سربازان این است که اولا کسرخدمت خود را در همان ماه های اولیه ثبت کنند و در ثانی اگر از کسرخدمت استفاده کرده و مدت خدمتشان زودتر از آنچه هنگام اعزام در سامانه ثبت شده به پایان رسیده است، لازم است که هنگام ترخیص ثبت پایان خدمتشان در سامانه را نیز چک کنند تا دچار مشکل نشوند.

کمالی هرگونه ادعا درباره کمبود کارت خام را رد کرد و گفت: مشکلی بابت تامین کارت خام نداریم.

Share