نماینده مردم آستارا در مجلس خبر داد:

پیگیری احیای گذر ۴۵ کیلومتری برای مرزنشینان آستارا | آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای رونق مراودات تجاری و فرهنگی با جمهوری آذربایجان، احیای گذر مرزی ۴۵کیلومتری برای مرزنشینان آستارایی به صورت جدی پیگیری این موضوع هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، ولی داداشی با اشاره به همکاری‌های دو کشور ایران و آذربایجان در طرح راه آهن منطقه مرزنشین آستارا-آستارا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از طریق این خط ریلی بین المللی حمل و نقل شده است.

وی با بیان اینکه مطابق وعده رئیس راه آهن کشور آذربایجان، ۵۰۰ میلیون دلار توسط این کشور در طرح راه آهن آستارا-رشت سرمایه گذاری خواهد شد، افزود: مرزنشینان آستارا برای رونق مراودات تجاری و فرهنگی با جمهوری آذربایجان، احیای گذر مرزی ۴۵ کیلومتری با حذف روادید را خواستار هستند.

داداشی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم شریف و مرزنشین آستارا در مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنم.

وی گفت: قبل از سال ۹۱ بین ایران و جمهوری آذربایجان اجازه تردد مرزی تا شعاع ۴۵ کیلومتری وجود داشت، اما جمهوری آذربایجان با حذف آن، مرزنشنیان شهرستان آستارای ایران را از مزایای گذر مرزی محروم کرده است.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: اشتراکات زبانی، دینی و روابط تجاری ایران و آذربایجان، زمینه توسعه مناسبات دو کشور را فراهم کرده است و سهولت گذر مرزی مرزنشینان، در رونق داد و ستد و بازارهای محلی دو طرف موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان و دیدار با نماینده مردم آستارای این کشور در مجلس، تصریح کرد: مذاکراتی درباره پیگیری حذف روادید برای تردد مرزنشینان ایران به آن کشور  صورت گرفته که قول مساعد داده شده است.

آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی شهر لوندویل

داداشی به اهمیت ورزش و توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: برای توسعه زیرساخت های ورزشی در آستارا،  در پنج زمین ورزشی روستاهای این شهرستان مرزنشین زمین چمن فوتبال ایجاد می شود.

وی از آغاز ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی در شهر لوندویل توسط بنیاد علوی با اشتغالزایی برای ۹۰ نفر خبر داد و گفت: ظرف یک سال آینده این بیمارستان تکمیل خواهد شد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت تجهیز بیمارستان شهر آستارا، اظهار کرد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا خریداری شده است و در شهریور ماه امسال نصب می شود تا شهروندان برای نیازهای درمانی به شهرستان های مجاور مسافرت نکنند.

داداشی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: دولت با ساخت شهرک صنعتی مرزی در آستارا با هدف رونق تولید و اشتغالزایی موافقت اصولی کرده است.

Share