سرپرست استانداری گیلان در بازدید از چهار پروژه شهرستان بندرانزلی:

پیشرفت ۲۵ درصدی ورزشگاه تختی انزلی |هزینه ۹۷ میلیارد تومانی برای پروژه کنارگذر

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان از پروژه بررسی آخرین وضعیت پروژه کنارگذر شهرستان بندرانزلی بازدید کردید و تاکنون ۹۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در سفر به شهرستان بندرانزلی از آخرین وضعیت توسعه و تکمیل پروژه مجموعه تختی بندرانزلی بازدید کرد. این پروژه به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با ۲۵ درصد پیشرفت، تاکنون حدود دو میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی همچنین از پروژه بررسی آخرین وضعیت پروژه کنارگذر شهرستان بندرانزلی بازدید کردید و تاکنون ۹۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه گردیده است.

سرپرست استانداری گیلان از آخرین وضعیت طرح فاضلاب بندرانزلی نیز بازدید کرد که در فاز اول این پروژه جهت ساخت و بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب غربی انزلی برای جمعیت یکصد هزار نفر و ساخت، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ اصلی خیابان نوغان، اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، خطوط اصلی و خط انتقال فاضلاب و همچنین پیشرفت ۸۵ درصد تصفیه خانه فاضلاب شرقی انزلی برای جمعیت هفتاد و پنج هزار نفر (بخش غازیان) در فاز اول انجام شده و هزینه انجام شده تاکنون بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان و با پیشرفت حدود ۵۵ درصد است.

زارع همچنین در ادامه از آخرین وضعیت پروژه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری مجتمع آبزی پروری شهدای خبیر آبکنار شرکت قائم (عج) استان بازدید کرد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه آن ۳۰ میلیارد تومان بوده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۶۵ نفر و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری را فراهم نموده است.

لازم به ذکر است اهداف این پروژه تکثیر و رهاسازی ماهیان دریای خزر جهت بازسازی ذخایر این حوزه آبی، تکثیر و تأمین بچه ماهی برای پرورش دهندگان داخلی کشور و نیز ایجاد الگوی مشاغل خانگی و اجرای طرح تولید خوشه‌ای ماهیان خاویاری در استان است که از دستاوردهای آن می‌توان برای ایجاد الگوی آبزی پروری با ورودی آب کم و تولید با تراکم بالا، تکثیر انواع گونه‌های ماهیان خاویاری و تکثیر و توزیع بیشتر از ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با همکاری سازمان شیلات ایران بین پرورش دهندگان ۱۹ استان اشاره کرد.

همچنین سرپرست استانداری گیلان از مدرسه خدیجه کبری کپورچال بندر انزلی که با مشارکت خیر مدرسه ساز دکتر نمک فروش درحال ساخت می باشد بازدید کرد.

Share