مرحوم حسینی‌نژاد نقش موثری در همدلی میان اهل تشیع و تسنن منطقه داشت

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در اردبیل و سرپرست استانداری گیلان درپی درگذشت شاعر برجسته تالش

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان درپی درگذشت شاعر پیشکسوت اهل تسنن و نویسنده کتاب تالشنامه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل و ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان درپی درگذشت شاعر پیشکسوت اهل تسنن و نویسنده کتاب تالشنامه پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام ارسلان زارع به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم سیدنهضت حسینی نژاد از چهره‌های برجسته تقریب میان اهل تسنن و تشیع گیلان موجب تاثر خاطر و تألم اینجانب گردید.

آن مرحوم علاوه بر اینکه نقش مؤثر و توانگری در توسعه‌ی وحدت و ایجاد الفت و همدلی میان اهل تشیع و تسنن منطقه ایفا می‌کرد، آثار ارزشمندی در عرصه‌ی شاعری و نویسندگی همچون کتاب تالشنامه از خود به یادگار گذاشته است.

اینجانب، فوت این چهره فرهنگی را به خانواده محترم ایشان، برادران و خواهران اهل تسنن و اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و ‌از درگاه ایزد سبحان، غفران واسعه الهی برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.

ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان

پیام تسلیت آیت الله عاملی به مناسبت درگذشت آقای سید نهضت حسینی نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم که شاعر شهیر خطه طالش و بزرگ مورخ این خطه مبارک، معلم خوبی ها، نمادمهربانی ها، استوانه وحدت، شاعرولایت، سلالهالاطیاب جناب مستطاب سید نهضت حسینی نژاد (طاب رمسه) بعد از عمری خدمت علمی، تربیتی و تحقیقی دار فانی را وداع و به بساط انس پروردگار خود شتافتند.
این ضایعه بزرگ را به اهالی مکرم گیلان خصوصا عزیزان خطه فضیلت پرور طالش و خاصه به جامعه اهل سنت گیلان تسلیت عرض می کنم و از ساحت عز ربوبی به آن سرمایه بزرگ از دست رفته عنایات خاصه خداوندی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

سید حسن عاملی
یازدهم مرداد ماه ۱۳۹۸
مصادف با سی ام ذی القعده ۱۴۴۰

گفتنی است سیدنهضت حسینی نژاد متولد ۱۳۰۳ و از بازنشستگان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کتاب تالشنامه با موضوع گذری بر تاریخ تالش و رضوانشهر، حاصل نیم قرن تلاش، تحقیق و مطالعه و اثری ارزشمند از سیدنهضت حسینی نژاد نویسنده اهل تسنن است.

Share