از آکواریوم تا باغ وحش

پوکت تایلند شهری کوچک با جاذبه‌های بسیار در تورهای سفر باتو

پوکت سواحل عمومی زیادی دارد ولی دو تا از مهمترین هایشان ساحل پاتونگ و ساحل کارن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوکت سواحل عمومی زیادی دارد ولی دو تا از مهمترین هایشان ساحل پاتونگ و ساحل کارن هستند. یکی از دیدنی‌های پرطرفدار پوکت را می‌توانید در نزدیکی ساحل پاتونگ ببینید وقت گذرانی در پوکت فانتاسی با برنامه‌های شبانه آتش بازی نمایش فرهنگ و سنت‌های تایلندی نمایش رقص فیل‌ها و بازار صنایع دستی تماشایی‌اش می‌تواند شبی با شکوه بسازد در شهر ساحلی پوکت هم مانند دیگر شهرهای تایلند معبد و مجسمه‌های بودا زیاد دیده می‌شود ولی مهم‌ترین معبد پوکت معبد چالونگ است که احترام و اهمیت خاصی برای اهالی دارد. نزدیک به معبد چالونگ باغ وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش جایی دوست داشتنی برای بچه‌ها و البته بزرگترها است. بعید است از پوکت شنیده باشید و آوازه جزایر فی فی به گوشتان نرسیده باشد. دو تا جزیره مهم آنها فی فی کوچک و فی فی بزرگ است. در فی فی کوچک کسی ساکن نیست و یک غار دیدنی به نام وایکینگ کیو دارد.

معبد وات چالونگ

مهم‌ترین معبد بودایی شهر پوکت در تور های تایلند  است و به دو راهب مقدس تقدیم شده است که در دهه ۱۸۷۰ میلادی به پرستاری و درمان کارگران معادن می‌پرداختند در این معبد باید با لباس پوشیده و مناسب وارد شوید و کفش‌ها را هنگام ورود درآورد وات چالونگ معماری و نقش‌های بسیار زیبایی دارد به خصوص در معبد اصلی این معبد دارای سی و شش مجسمه بودا است و شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین معابد در کل تایلند است.

آکواریوم پوکت

این یک آکواریوم گرمسیری است. آکواریوم پوکت اولین آکواریوم در سطح تایلند است و مجموعه‌ای کم نظیر از ماهی‌های استوایی، لاک پشت‌ها، مرجان‌ها و گونه‌های دیگری از جانوران دریایی را در خودش دارد.

فانتاسی

فانتاسی که دیزنی لند جنوب شرق آسیا هم گفته می‌شود. این مکان برگرفته از میراث فرهنگی اصیل تایلند است که با استفاده از فناوری‌های جدید سنت‌های این کشور را زنده می‌کند. این پارک تفریحی شامل بازی‌های مختلف و متنوع، فروشگاه‌های صنایع دستی، بوفه جهانی و نمایش‌های متنوع است. فانتاسی یک پارک موضوعی فرهنگی است که به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش اول مرکز خرید در دهکده فستیوال، بخش دوم غذا خوردن در رستوران بوفه گلدن کیناری و بخش سوم تفریح و سرگرمی به سبک وگاسی در قصر فیل‌ها است.

جزیره فی فی

به گزارش سفر باتو، این جزیره یکی از زیباترین جزیره‌های گرمسیری در دنیا است و یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری کشور تایلند و شهر ساحلی پوکت می‌باشد. جزیره فی فی در چهل و هشت کیلومتری پوکت قرار گرفته است و قایقهای مختلفی هر روزه در این مسیر در حال رفت و آمد هستند. سواحل مرجانی مناسب برای غواصی، غارهای مرموز و هیجان انگیز و طبیعت بی نظیر برنامه‌های گردش با قایق پارویی و صخره نوردی از جمله جذابیت‌های این جزیره هستند. دو جزیره مهم یعنی فی فی کوچک و فی فی بزرگ هستند. یکی از تفریحات در جزیره فی فی شیرجه زدن از روی صخره‌های بسیار بلند این جزیره است.

خلیج فانگ نا

این خلیج یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های پوکت کشور تایلند است که در ۴۹۷ مایلی بانکوک قرار دارد این خلیج که بین جزایر پوکت فانگ نا و کرایی واقع شده بیشتر به دلیل صخره‌های بسیار زیبای آهکی‌اش که از آب‌های سبز رنگ بیرون آمده‌اند شهرت دارد این خلیج دیدنی‌های زیادی را در دل خود نهفته است. غارها، تالاب‌ها و سساحل های بکر کوچک با زمین سرسخت و آسمان آبی تعداد زیادی قایق و جت اسکی برای اجاره کردن است. در خلیج فانگ فا و در نزدیکی آن رستوران‌های زیادی وجود دارد.

منطقه قدیمی پوکت

بر خلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند شهر پوکت به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد و همینطور منطقه باستانی‌اش شهرت زیادی دارد. در این بخش از شهر که تاریخچه غنی و پرباری دارد معابد، مرکز خرید، کافه‌ها، مغازه‌های تابلوفروشی، موزه‌های شخصی و عمومی بسیار زیادی پیدا می‌شود. بهترین موقع برای بازدید از این منطقه اول صبح یا پس از غروب آفتاب است. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در منطقه قدیمی پوکت وجود دارد.

باغ وحش پوکت

نزدیک به معبد چالونگ باغ وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش جایی دوست داشتنی را ایجاد نموده‌اند. از شامپانزه‌ها تا فیل‌هایی که دست جمعی می‌رقصند و تا تمساح‌های وحشتناک و بسیاری جانوران دیگر که بومی کشور تایلند هستند همگی با هم این باغ وحش زیبا را تشکیل داده‌اند. یکی از چیزهایی که در این باغ وحش نباید فراموش کرد آبمیوه‌های خوشمزه‌ای است که در دکه‌های جلوی آن می‌فروشند. چیزی شبیه به یخ در بهشت خودمان.

چشم انداز و ساحل کارن

ساحل کارُن یکی از معروف‌ترین ساحل‌های جزیره پوکت است. این ساحل که دارای چشم انداز بسیار زیبایی هم هست در اغلب روزهای سال پر از گردشگر است. در این مکان گردشگران بیشتر عکس‌های یادگاری خود را می‌گیرند. ساحل کارُن با طولی برابر چهار کیلومتر بزرگترین ساحل غربی پوکت است.

Share