سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لاهیجان خبر داد:

پرندگان در شهر لاهیجان صاحب لانه می‌شوند | نصب ۴۸۰ لانه چوبی پرندگان در لاهیجان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لاهیجان گفت: برای پرندگان سطح شهر لاهیجان لانه‌های چوبی ساخته و بر روی درختان پارک های این شهر نصب می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امین رشیدی نژاد از نصب لانه‌های چوبی پرندگان بر روی درختان سطح شهر لاهیجان خبر داد و افزود: ساخت و نصب لانه پرندگان در راستای فرهنگ سازی محیط زیست شهری اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: در نظر داریم تعداد ۴۸۰ لانه چوبی پرندگان در ابعاد و اندازه های مختلف ۱۵ در ۱۸ و ۱۸ در ۱۸ سانتیمتر و با ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر ساخته و پس از رنگ آمیزی با فرارسیدن فصل سرد و برای لانه گزینی زمستان در سطح شهر نصب خواهند شد که تاکنون بیش از یکصد لانه چوبی احداث و با بالابر بر روی تنه درختان در مناطق مختلف شهری نصب شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: ساخت این لانه ها برای اولین بار در این سطح توسط شهرداری لاهیجان سفارش شده است که با نصب آنها برروی درختان بوستان ها به زیبایی های فضای سبز شهری افزوده می شود.

علاوه بر وجود انواع درختان قدیمی در سطح خیابان ها و کوچه های شهر لاهیجان ، پارک حاجی آباد به مساحت ۱۵ هکتار، باغ نارنج به مساحت ۱.۷ هکتار و پارک دانشجو به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع از جمله فضاهای سبز موجود در شهر لاهیجان محسوب می شوند.

شهر لاهیجان با یک هزار و ۱۳ هکتار وسعت، حدود یکصد هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق رشت (مرکز) استان گیلان قرار دارد؛ این شهر به دلیل وجود باغ های چای به عنوان یک شهر همیشه سبز مطرح است.

Share