توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان صورت گرفت؛

پایین آوردن تابلوی «ورود ممنوع» از محله اعیانی‌نشین لاهیجان+تصاویر

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان با حضور دادستان و نماینده نیروی انتظامی لاهیجان، تابلوی «ورود ممنوع» محله اعیانی‌نشین لاهیجان را پایین آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان با حضور دادستان و نماینده نیروی انتظامی لاهیجان، تابلوی «ورود ممنوع» محله اعیانی‌نشین لاهیجان را پایین آوردند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد لاهیجان متوجه منطقه ای شخصی در یکی از روستاهای اطراف شهر شدند. خبر از یک رسانه محلی منتشر شد. تابلوی «ورود افراد متفرقه ممنوع» ابتدای کوچه ای در یکی از روستاهای لاهیجان به نام کوه بیجار نصب شد.

جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان از تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشجویان و هماهنگی ها با دادستانی لاهیجان می گوید. او گفته صبح امروز تیمی از دانشجویان همراه با دادستان در این محل حضور یافتند؛ اما تابلویی در کار نبود. گویا برخی از حضور دادستان در منطقه خبردار شدند و حالا این تابلو از این محل برداشته شده. اینکه چه کسی اینکار را انجام داده و اینکه توسط اهالی منطقه و یا مالکان صورت گرفته، مشخص نیست!

دانشجویان با همراهی دادستان و یکی از افراد مطلع روستا، سری به دیگر محل های این روستا زدند. کوچه دیگری هم با تابلو، از مردم جدا شده بود. این کوچه به دلیل اینکه یکی از افراد غیربومی که گیلانی هم نیست، مقدار بالایی از این زمین ها را خریداری کرده و البته نه همه زمینها، با تابلو از روستا جدا شده؛ این در حالی است که این کوچه محل رفت و آمد مردم روستاست و برخی مردم روستا در این منطقه زمین دارند.

حالا دادستان دستور پایین آوردن تابلو را داده و دانشجویان بسیجی در حضور نماینده نیروی انتظامی این تابلو را از محل درآوردند و این کوچه نیز همانند دیگر کوچه های روستا برای رفت و آمد اهالی آزاد است.

جعفری می گوید: دادستان با یکی از اهالی منطقه صحبت کرده و گفته کسانی که به دلیل این تابلو نمی توانستند به زمین های خود وارد شوند، می توانند برای این موضوع از مالکان شکایت کنند. همچنین رحمانی، دادستان شهرستان لاهیجان از پیگیری دانشجویان بسیجی تشکر کرد و از آنها خواست که برای افشای این گونه تخلفات همراه دادستانی باشند و موراد را گزارش دهند. به گفته او، این پیگیری ها لرزه به تن متخلفان انداخته است و قطعا پیگیری های دانشجویان جلوی اینگونه تخلفات را خواهد گرفت.

رحمانی همچنین از تخلف صورت گرفته به سرایداری که برای این منطقه به ظاهر شخصی گماشته شده بود، سخن گفت و به او تذکر داد که این موضوع نباید تکرار شود. او گفته که مردم می توانند همانند دیگر قسمتهای روستا از این محل عبور کنند.

اما مسئول بسیج دانشگاه آزاد لاهیجان از ادامه همراهی دانشجویان با دادستان در شهر گفت. او می گوید: در همین گشت و گذار در شهر دانشجویان از باغ‌های چایی سخن گفتند که بدون علت می سوزند و بعد از مدتی تبدیل به یک ویلای شیک می شوند؛ زمینهای کشاورزی که با یک آتش سوزی سوری، تغییر کاربری می دهند.

دادستان هم از این نگاه تیزبین دانشجویی تشکر کرد و از آنها خواست این مورد را به طور جدی پیگیری کنند. به گفته جعفری، دانشجویان پیگیر این موضوع خواهند بود و با جمع آوری سندهای مربوط، تخلفات را به اطلاع دادستان خواهند رساند.

Share