ذاکری، عضو شورای شهر رشت:

پاکبانان و نیروهای فضای سبز مشکل بیمه دارند | اسباب کشی برای برخی‌ها وظیفه پاکبان نیست

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه کارگران و پاکبانان مشکلات جدی در بحث بیمه دارند، گفت: خطاب به مسئولان می گویم این نیروها بابت تجمع تحریک نشدند اگر هم شده باشند حتما مسئله و مشکلی بوده که این ها را تحریک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ۸ دی، بهراد ذاکری در پاسخ به وضعیت نیروهایی که در قالب شرکت های خدماتی برای شهرداری کار می کنند و پرداخت معوقاتشان، اظهار کرد: مشکلات پاکبانان شامل نگهبانان هم می شود به دلیل مشکلات و نص قانونی که وجود دارد امکان اینکه این عزیزان مستقیم زیرنظر شهرداری رشت کار کنند وجود ندارد.

وی افزود: سازمان بازرسی نسبت به این موضوع جلوگیری و ممانعت بوجود آورده است  که از لحاظ قانونی هم حق با سازمان بازرسی است.

** با افزودن شرکت های واسطه جذب نیرو بیت المال به هدر می رود/ نمایندگان برای رفع این مشکل ورود کنند

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: اتفاقی که این وسط می افتد این است که شرکت هایی به عنوان واسطه وجود دارند و مبالغی که حق این عزیزان است با مبلغ بالاتری از شهرداری رشت دریافت می کنند و مبلغ خیلی پایین تر به این عزیزان پرداخت می کنند و دلالی و واسطه گری این وسط رخ می دهد.

ذاکری افزود: به بهانه خصوصی سازی و هر حربه دیگری این اتفاق می افتد و این بزرگترین مشکل است و نمایندگان جهت رفع این مشکل باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه با افزودن واسطه این وسط بیت المال را هدر می دهیم، تصریح کرد: به طور مثال اگر به یک پاکبان می توان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرد یک میلیون را به شرکتی می دهیم که این نیرو را آورده و این وسط شرکت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پاکبان یا کارگر می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در این بین از تجهزیرات و امکاناتی که ما در اختیارشان گذاشته ایم به لحاظ سلامت و… زده می شود و پولی هم بابت آموزش برای این افراد جهت فرستادن به سطح شهر و… کسر می شود اما در واقع اتفاقی نمی افتد و نظارتی هم انجام نمی شود.

وی با تأکید براینکه بنده موافق تجمع کارگران و نیروها نیستم، تصریح کرد: ممکن است از این تجمعات در شرایط فعلی سوء استفاده شود اما پاکبانان و کارگران فضای سبز در شرایط تورم و گرانی با حداقل ها زندگی می کنند.

** اسباب کشی برای کارفرما و باغبانی باغچه خانه مدیران و… جزو وظایف این نیروها نیست

عضو شورای شهر رشت گفت: به طور مثال برای تمیز کردن فضایی که یک مقام کشوری می آید این عزیزان را جهت تمیز کردن می برند یا برخی افراد از کارفرما گرفته یا عضو شورا از این نیروها حتی برای اسباب کشی استفاده می کنند!

وی افزود: حتی من شنیده ام که از باغبان های ما برای باغبانی باغچه مدیری استفاده شده در حالی که این ها اصلا جزء وظایفش نیست.

** می گویند این نیروها برای تجمع تحریک شدند؛ حتما مسئله و مشکلی بوده که این ها را تحریک کرده است

ذاکری با بیان اینکه این کارگران و پاکبانان مشکلات جدی در بحث بیمه دارند، تصریح کرد: خطاب به مسئولان می گویم این عزیزان بابت تجمع تحریک نشدند اگر هم شده باشند حتما مسئله و مشکلی بوده که این ها را تحریک کرده است.

عضو شورای شهر رشت گفت: برای برخی از این نیروها در طی این سال ها بیمه رد نشده و سابقه کاری برایشان رد نشده است و این فقط مربوط به دوره شورای پنجم نیست.

وی تصریح کرد: شاید یک کارمند اگر یکی دوماه حقوقش عقب بیفتد بتواند زندگی اش را بچرخاند اما پاکبان و نگهبان چیزی دریافت نمی کند که امکان ذخیره سازی داشته باشد.

Share