مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

ویژه برنامه‌های جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: ویژه برنامه‌های جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» از ۲۰ مرداد به مدت ۱۰ روز در ۲۷۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن دهه ولایت، از واقعه غدیر به‌عنوان نماد ولایت‌مداری جامعه اسلامی و شیعی و از بزرگ‌ترین شعائر الهی نام برد و گفت: برگزاری برنامه‌های باشکوه در دهه غدیر موجب انتقال روحیه ولایت‌مداری در بین نسل جوان می‌شود.

وی تاکید کرد: غدیر شناسنامه و هویت شیعه و نماد حقانیت اسلام ناب محمدی(ص) است و باید به‌خوبی از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در جامعه استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه اعلام کرد: ویژه برنامه‌های جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» از ۲۰ مرداد به مدت ۱۰ روز در ۲۷۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» از ۲۰ مرداد با برگزاری دعای پرفیض عرفه در سطح بقاع شاخص استان با حضور مردم ولایتمدار استان آغاز می شود.

علیزاده گفت: با اشاره به برگزاری نماز باشکوه عید قربان در سطح بقاع متبرکه در روز ۲۱ مرداد ماه گفت: نماز باشکوه عید قربان در ۵۴ بقعه شاخص استان گیلان اقامه می شود.

وی از برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) در ۲۶ مرداد در ۲۲۰ بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع) و مدیحه سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری از دیگر ویژه برنامه‌های میلاد امام هادی(علیه السلام) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: ۲۷ محفل انس با قرآن کریم در دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش سراسری بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر، ۲۹ مرداد ماه گفت: این همایش با حضور بانوان گیلانی از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد و تا بعد از نماز مغرب ادامه می یابد.

علیزاده، هدف از برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی را تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری عنوان کرد و گفت: این مراسم در ۵۰ بقعه استان برگزار می‌شود و هر شهرستان یک برنامه محوری دارد.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی از صبح روز عید غدیر با حضور گسترده اقشار مردم در سطوح بقاع متبرکه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرازهایی از منتخب خطبه غدیر همراه با ترجمه به وسیله علما و خطیبان در بقاع متبرکه استان قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: برپایی ۹۰ ایستگاه‌های صلواتی، ۲۵ غرفه همه واقف باشیم و همچنین مشاوره وقف برای دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان تدارک دیده شده است.

وی اذعان کرد: حضور مداحان اهل بیت، مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره در برخی از بقاع شاخص و دارای ظرفیت را از دیگر برنامه‌های عید غدیر عنوان کرد.

علیزاده با بیان اینکه در عید غدیر از سادات خادم در سطح بقاع متبرکه تجلیل می‌شود، گفت: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر د ر بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: ۱۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۷۱ مبلغ بومی در برگزاری جشن های دهه ولایت با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

Share