مدیرکل انتقال خون گیلان خواستار شد:

نیاز مبرم انتقال خون گیلان به گروه‌های مختلف خونی+ شرایط اهدا

پاکدل گفت: با توجه به اینکه نیاز ما به خون و فرآورده های خونی دائمی است از تمامی افرادی که توانایی اهدای خون را دارند تقاضا می کنیم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران همکاری کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل انتقال خون گیلان از مردم این استان برای مشارکت در امر خیر خواهانه و نوع دوستانه أهداء خون دعوت کرد.
بابک پاکدل خوش اخلاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دیارمیرزا افزود: با توجه به اینکه نیاز ما به خون و فرآورده های خونی دائمی است از تمامی افرادی که توانایی اهدای خون را دارند تقاضا می کنیم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران همکاری کنند.

وی اظهار داشت: پایگاه های انتقال خون در رشت، سامانه خونگیری مستقر در پیاده راه فرهنگی رشت جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندر انزلی، فومن، تالش و استارا آماده حضور مردم برای مشارکت در امور اهدای خون است.

مدیر کل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: از داوطلبان اهدای خون درخواست می شود تا اهدای خون را به مناسبت های مختلف اهتمام ندهند، و در همه ایام یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های استان باشند.

پاکدل خوش اخلاق گفت: سالانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ هزار واحد و فراورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادت، جراحی های بیماران هموفیلی، تالاسمی و افراد مورد نیار مورد مصرف قرار می گیرند

گفتنی است استان گیلان به علت گردشگر پذیر بودن آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسم جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فراورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر ۸ هفته یک بار مشروط به انکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی(شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.
پایگاه انتقال خون در رشت میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه و اداره کل انتقال خون استان گیلان، شهرستان لاهیجان در خیابان امام خمینی جنب بیمارستان ۲۲ آبان، لنگرود در خیابان دکتر شریعتی جنب شبکه بهداشت و درمان، پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب بیمارستان شهدا، پایگاه انتقال خون بندرانزلی در میدان امام خمینی سی متری جنب اداره هواشناسی، فومن در خیابان شهید بهشتی جنب آتش نشانی، تالش خیابان شهید بهشتی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستارا خیابان امام خمینی جنب بیمارستان دکتر شریعتی فعال هستند.

Share