امام جمعه آستارا:

نماز جمعه حج فقرا است | هر کسی به خاطر خدا در نماز جمعه حاضر شود گناهانش پاک می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا یاد کردن خدا را موجب رستگاری مومنان دانست و بیان کرد: بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) هر کس به خاطر خدا در نماز جمعه حضور پیدا کند همه گناهانش به جز حق الناس پاک شده و همچون شخص به دنیا آمده منزه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اعمال معارض با روز جمعه گفت: هر عملی که خداوند متعال عدم انجام آن را در روز جمعه و برپایی نماز جمعه توصیه کرده باید به آن توجه کرد و بستن یک ساعته کسب و کار برای رسیدن به نماز جمعه کار زیادی نیست، چرا که خداوند روزی رسان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا یاد کردن خدا را موجب رستگاری مومنان دانست و بیان کرد: بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) هر کس به خاطر خدا در نماز جمعه حضور پیدا کند همه گناهانش به جز حق الناس پاک شده و همچون شخص به دنیا آمده منزه می‌شود.

خطیب جمعه آستارا نماز جمعه را حج فقرا دانست و تصریح کرد: اهمیت نماز جمعه در این است که به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) هر شخص استطاعت مالی نداشته باشد میتواند نماز جمعه را برپا کرده که نماز جمعه حج فقرا است.

وی اولین اثر نماز جمعه را تقویت روحیه دینی دانست و گفت: برادری و برابری مومنان از برکات این نماز بوده و رشد فکری و سیاسی همه مسلمانان از دیگر آثار آن است زیرا بحث در مسائل دینی، اخلاقی و سیاسی وضعیت کشور باعث تقویت و رشد فکری و سیاسی مسلمانان می‌شود.

حافظ‌ نیا تقویت روحیه جمعی را نیز از آثار نماز جمعه دانست و تصریح کرد: خداوند تفرقه را دوست ندارد و برادر دینی نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشد، اگر مسئولین همدل و همراه برای مردم باشند مشکلات مردم نیز حل خواهد شد، دعوای حزبی، فکری و روحی باعث تضعیف کشور شده و به فرموده امام راحل (ره) این اختلافات هوا و هوس بود و خدایی نیست.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به جمعه چهارم مرداد ۲۳ ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) گفت: خوشا بحال کسانی که در چنین روزی توفیق حضور در همراه حرم امام مهربانی را دارند و از زیارت خاصه علی بن موسی الرضا نباید غافل شد.

حافظ نیا با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به دستور امام (ره) توسط آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه یک نهاد با برکت است و طبق فرموده امام (ره) قبل از انقلاب از واجبات فراموش شده بود و امروز ۹۰۰ نماز جمعه به جز نماز جمعه برادران اهل سنت در اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

حافظ نیا عکس العمل دشمنان را نشانه اثرگذاری نماز جمعه دانست گفت: این مخالفت و عصبانیت دشمن نشان‌دهنده اثرگذاری نمازجمعه است و باید از حضور نمازگزاران و زحمتکشان نماز جمعه در سرما و گرما قدردانی کرد.

امام جمعه آستارا با اشاره به دیدار رهبران حماس با مقام معظم رهبری در هفته گذشته گفت: آقا برپایی نماز در مسجد القصی را یک امید عملی دانستند و پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید، ملت فلسطین در مقابل زورگویی آمریکا و اسرائیل ایستاده و امروز در آستانه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی برخی کشورهای عربی در تکاپوی ارتباط با آنها هستند.

وی با اشاره به تحقیر عربستان سعودی توسط آمریکا گفت: اقتدار و عزت را نمی‌شود با پول خرید و این در سایه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن است، آمریکا عربستان سعودی را گاو شیرده خود می‌داند و ایران اسلامی با قدرت و اراده اجازه بهره برداری از خود به هیچ کشوری را نمی دهد.

حافظ نیا با اشاره به جواب غیور مردان سپاه پاسداران به انگلیس در توقیف نفتکش آنها گفت: این گوشه ای از عظمت و اقتدار ما در مقابل آنها بود، امروز کسی بدون اجازه ایران جرات حضور در خلیج فارس را ندارد.

امروز در نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه میز خدمت با حضور مدیران و روسای ادارات شهرستان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان و ویزیت رایگان نمازگزاران برپا بود.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

Share